Amazon licht droneplannen toe
Toen Amazon voor het eerst bekend maakte dat het van plan was drones in te zetten bij het leveren van zijn producten, vroegen velen zich af of dit een haalbaar initiatief was. Dergelijke vliegende toestellen werden vooralsnog meer aanzien als gadgets en de lucht was al gevuld met vogels en vliegtuigen. Ondanks de kritiek zette Amazon zijn plan verder en eind vorig jaar kon het bedrijf een video delen waarin een prototype van zijn leverdrone te zien was.
Toch zijn er nog erg veel vragen rond het droneproject van Amazon. Vandaar dat journalist David Pogue erop uit trok om antwoorden te vinden. Het resultaat is een uitgebreid interview met de vicepresident van Amazon, Paul Misener, welke op Yahoo te lezen is.
Doel
Het Prime Air-project van Amazon kwam tot stand om de levertijden te doen dalen. Met behulp van drones zullen pakketjes in de toekomst geleverd kunnen worden binnen de 30 minuten. Om dit te verwezenlijken, kunnen de drones verder vliegen dan 15 kilometer en producten van maximum 2 kilogram met zich meedragen. Ook zijn de toestellen voorzien van sense-and-avoidtechnologie, waardoor wordt vermeden dat ze tegen objecten opvliegen.
[related_article id=”160232″]Verdeling luchtruim
Ondanks de geavanceerde technologie blijft Amazon tegen een groot obstakel stoten, namelijk de wet. In de meeste landen ontbreekt er een wettelijk kader rond drones en het is daardoor niet duidelijk of Amazon de technologie mag gebruiken voor zijn leveringen. Het bedrijf is echter volop in gesprek met overheidsinstanties en NASA om de wet aan zijn kant te krijgen.
“We hebben een luchtruimdesign voorgesteld aan onder andere de FAA om drones en vliegtuigen uit elkaar te houden,” legt Paul Misener van Amazon uit. “Ons idee is om bemande vliegtuigen boven de 150 meter te laten vliegen, de zone tussen 120 en 150 meter als bufferzone zonder vliegende objecten te gebruiken en het gebied tussen de 60 en 120 meter als transitzone te gebruiken.”
Toen Amazon voor het eerst bekend maakte dat het van plan was drones in te zetten bij het leveren van zijn producten, vroegen velen zich af of dit een haalbaar initiatief was. Dergelijke vliegende toestellen werden vooralsnog meer aanzien als gadgets en de lucht was al gevuld met vogels en vliegtuigen. Ondanks de kritiek zette Amazon zijn plan verder en eind vorig jaar kon het bedrijf een video delen waarin een prototype van zijn leverdrone te zien was.
Toch zijn er nog erg veel vragen rond het droneproject van Amazon. Vandaar dat journalist David Pogue erop uit trok om antwoorden te vinden. Het resultaat is een uitgebreid interview met de vicepresident van Amazon, Paul Misener, welke op Yahoo te lezen is.
Doel
Het Prime Air-project van Amazon kwam tot stand om de levertijden te doen dalen. Met behulp van drones zullen pakketjes in de toekomst geleverd kunnen worden binnen de 30 minuten. Om dit te verwezenlijken, kunnen de drones verder vliegen dan 15 kilometer en producten van maximum 2 kilogram met zich meedragen. Ook zijn de toestellen voorzien van sense-and-avoidtechnologie, waardoor wordt vermeden dat ze tegen objecten opvliegen.
[related_article id=”160232″]Verdeling luchtruim
Ondanks de geavanceerde technologie blijft Amazon tegen een groot obstakel stoten, namelijk de wet. In de meeste landen ontbreekt er een wettelijk kader rond drones en het is daardoor niet duidelijk of Amazon de technologie mag gebruiken voor zijn leveringen. Het bedrijf is echter volop in gesprek met overheidsinstanties en NASA om de wet aan zijn kant te krijgen.
“We hebben een luchtruimdesign voorgesteld aan onder andere de FAA om drones en vliegtuigen uit elkaar te houden,” legt Paul Misener van Amazon uit. “Ons idee is om bemande vliegtuigen boven de 150 meter te laten vliegen, de zone tussen 120 en 150 meter als bufferzone zonder vliegende objecten te gebruiken en het gebied tussen de 60 en 120 meter als transitzone te gebruiken.”