Test

Dit is een popup

Nieuws

Faraday Future bestrijdt Tesla met Batmobile

Tijdens de Consumer Electronics Show in Las Vegas worden naar goede traditie innoverende producten getoond. Grote uitschieter is dit jaar de conceptauto van Faraday Future.

Exterior_12.0 (Small)

Een jaar geleden verscheen voor het eerst de naam ‘Faraday Future’ in de auto-industrie. Dit gloednieuwe bedrijf deed erg geheimzinnig en weigerde zelfs mee te delen wie aan het hoofd van de firma stond. Van zijn hoge ambities maakte de autofabrikant daarentegen geen geheim. Het bedrijf verkondigde vorig jaar namelijk dat je zijn eerste auto al in 2017 zal kunnen kopen, terwijl het nog steeds op zoek was naar een geschikte fabriekslocatie.

Faraday Future heeft niet stil gezeten en is ondertussen de trotse eigenaar van een gebouw in Zuid-Californië, welke in het verleden in het bezit van Nissan was. Ook aan zijn eerste wagen heeft de autofabrikant hard gewerkt en tijdens CES in Las Vegas lichtte het een tipje van de sluier door het tonen van de FFZERO1. Al zal je deze volledig elektrische conceptauto niet kunnen kopen, toch geeft het een idee van hoe de eerste wagen van Faraday Future voor de consument er zal uitzien.

[related_article id=”175238″]

De FFZERO1 heeft een glazen dak, bereikt een snelheid van 100 km/h in drie seconden en heeft een topsnelheid van meer dan 300 km/h. Ook is er ruimte voorzien in het stuur voor je smartphone, een helm die de chauffeur van water en zuurstof voorziet en een instrumentenpaneel dat onder ander biometrische data over de bestuurder verzamelt. Met deze specificaties is de wagen op zijn zachtst gezegd indrukwekkend te noemen.

Bijkomstig is de FFZERO1 op een platform, de Variable Platform Architecture, gebouwd dat tot in de details aanpasbaar is. Hierdoor kan Faraday Future ditzelfde platform gebruiken om een uitgebreid gamma aan wagens te bouwen. Aangezien het bedrijf zijn auto’s aan gebruikers wil aanbieden via een abonnement, is deze flexibiliteit erg belangrijk. Een abonnee zal namelijk verschillende wagens kunnen vragen naar gelang zijn noden.

ces2016-button4

Exterior_12.0 (Small)

Een jaar geleden verscheen voor het eerst de naam ‘Faraday Future’ in de auto-industrie. Dit gloednieuwe bedrijf deed erg geheimzinnig en weigerde zelfs mee te delen wie aan het hoofd van de firma stond. Van zijn hoge ambities maakte de autofabrikant daarentegen geen geheim. Het bedrijf verkondigde vorig jaar namelijk dat je zijn eerste auto al in 2017 zal kunnen kopen, terwijl het nog steeds op zoek was naar een geschikte fabriekslocatie.

Faraday Future heeft niet stil gezeten en is ondertussen de trotse eigenaar van een gebouw in Zuid-Californië, welke in het verleden in het bezit van Nissan was. Ook aan zijn eerste wagen heeft de autofabrikant hard gewerkt en tijdens CES in Las Vegas lichtte het een tipje van de sluier door het tonen van de FFZERO1. Al zal je deze volledig elektrische conceptauto niet kunnen kopen, toch geeft het een idee van hoe de eerste wagen van Faraday Future voor de consument er zal uitzien.

[related_article id=”175238″]

De FFZERO1 heeft een glazen dak, bereikt een snelheid van 100 km/h in drie seconden en heeft een topsnelheid van meer dan 300 km/h. Ook is er ruimte voorzien in het stuur voor je smartphone, een helm die de chauffeur van water en zuurstof voorziet en een instrumentenpaneel dat onder ander biometrische data over de bestuurder verzamelt. Met deze specificaties is de wagen op zijn zachtst gezegd indrukwekkend te noemen.

Bijkomstig is de FFZERO1 op een platform, de Variable Platform Architecture, gebouwd dat tot in de details aanpasbaar is. Hierdoor kan Faraday Future ditzelfde platform gebruiken om een uitgebreid gamma aan wagens te bouwen. Aangezien het bedrijf zijn auto’s aan gebruikers wil aanbieden via een abonnement, is deze flexibiliteit erg belangrijk. Een abonnee zal namelijk verschillende wagens kunnen vragen naar gelang zijn noden.

ces2016-button4

CES 2016conceptConnected Carfaraday futureffzero1

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!