Google maakt mobiel surfen sneller vanaf volgend jaar
Google werkt al een tijdje aan het AMP-project: Accelerated Mobile Pages. Het idee is om mobiele websites beter en sneller te laden door de inhoud nog meer aan te passen aan het kleine scherm. Op die manier krijgen we minder last van irritaties tijdens het surfen en wil Google ons weghouden van adblockers.
Google is er namelijk van overtuigd dat gebruikers advertenties niet erg vinden, zolang het hen niet stoort. Daarnaast zorgen slechtwerkende advertenties ervoor dat de batterij zwaarder belast wordt, wat ontoelaatbaar is. Het resultaat moet energie-efficiënt, snel en aangenaam zijn.
Betaalmuur slopen
Daardat webpagina’s beter aangepast worden aan smartphones, zal het laden van een webpagina minder bandbreedte vragen, wat goed is voor je verbruik, maar ook de opstopping van data-aanvragen door verschillende gebruikers beter kan beheren. Verschillende advertentiebeheerders toonden al interesse, waaronder AdSense, AOL, OpenX, Outbrain en DoubleClick.
Zowel Google als de advertentiebeheerders denken dat het verbeteren van advertenties en webpagina’s de oplossing kan zijn voor het probleem van de Adblockers: aangezien advertenties kunnen blijven verschijnen, is de dreiging van een betaalmuur misschien wel af te wenden.
Google werkt al een tijdje aan het AMP-project: Accelerated Mobile Pages. Het idee is om mobiele websites beter en sneller te laden door de inhoud nog meer aan te passen aan het kleine scherm. Op die manier krijgen we minder last van irritaties tijdens het surfen en wil Google ons weghouden van adblockers.
Google is er namelijk van overtuigd dat gebruikers advertenties niet erg vinden, zolang het hen niet stoort. Daarnaast zorgen slechtwerkende advertenties ervoor dat de batterij zwaarder belast wordt, wat ontoelaatbaar is. Het resultaat moet energie-efficiënt, snel en aangenaam zijn.
Betaalmuur slopen
Daardat webpagina’s beter aangepast worden aan smartphones, zal het laden van een webpagina minder bandbreedte vragen, wat goed is voor je verbruik, maar ook de opstopping van data-aanvragen door verschillende gebruikers beter kan beheren. Verschillende advertentiebeheerders toonden al interesse, waaronder AdSense, AOL, OpenX, Outbrain en DoubleClick.
Zowel Google als de advertentiebeheerders denken dat het verbeteren van advertenties en webpagina’s de oplossing kan zijn voor het probleem van de Adblockers: aangezien advertenties kunnen blijven verschijnen, is de dreiging van een betaalmuur misschien wel af te wenden.