Test

Dit is een popup

Shopify rolt winkelfunctie voor Instagram uit in Europa

Shopify lanceert een globale uitrol van een nieuwe integratie met Instagram die foto's op het platform rechtstreeks linkt met een webshop.

Met één klik van Instagram naar een webshop: een nieuwe Shopify-functie maakt het mogelijk. Het e-commerce-platform lanceert de optie in zeven nieuwe markten: Australië, Canada, Brazilië, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italië. De optie was sinds enkele maanden al beschikbaar in de VS.

De ‘shoppable’ Instagram-berichten maken het mogelijk voor een bedrijf om producten op een foto te taggen. Geïnteresseerde gebruikers die op een tag klikken, komen rechtstreeks op de juiste pagina in de bijhorende webshop terecht.

Instagram kan bogen op zo’n 800 miljoen actieve gebruikers en is daarmee een erg interessant sociaal medium voor bedrijven. Dankzij de focus op foto’s kunnen design- en modebedrijven er sterk inzetten op visuele troeven. Instagram zelf komt tegemoet aan bedrijven door marketing- en e-commercetools aan te bieden. Twee jaar geleden introduceerde het de mogelijkheid om producten te taggen. Bij Instagrams ingebouwde tags komt een geïnteresseerde koper echter eerst terecht op een aparte productpagina, vooraleer ze kan doorklikken naar de webshop. Shopify’s integratie snijdt die tussenstap weg en maakt een directe link naar de webshop mogelijk.

Met één klik van Instagram naar een webshop: een nieuwe Shopify-functie maakt het mogelijk. Het e-commerce-platform lanceert de optie in zeven nieuwe markten: Australië, Canada, Brazilië, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italië. De optie was sinds enkele maanden al beschikbaar in de VS.

De ‘shoppable’ Instagram-berichten maken het mogelijk voor een bedrijf om producten op een foto te taggen. Geïnteresseerde gebruikers die op een tag klikken, komen rechtstreeks op de juiste pagina in de bijhorende webshop terecht.

Instagram kan bogen op zo’n 800 miljoen actieve gebruikers en is daarmee een erg interessant sociaal medium voor bedrijven. Dankzij de focus op foto’s kunnen design- en modebedrijven er sterk inzetten op visuele troeven. Instagram zelf komt tegemoet aan bedrijven door marketing- en e-commercetools aan te bieden. Twee jaar geleden introduceerde het de mogelijkheid om producten te taggen. Bij Instagrams ingebouwde tags komt een geïnteresseerde koper echter eerst terecht op een aparte productpagina, vooraleer ze kan doorklikken naar de webshop. Shopify’s integratie snijdt die tussenstap weg en maakt een directe link naar de webshop mogelijk.

draadloos ladenikeameubelmobielriggadsmart hometip

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!