Drukste dag bol.com voor het eerst niet in december
De pakjespiek valt voor bol.com op een andere dag dan normaal. De voorgaande jaren werd het grootste aantal bestellingen telkens geregistreerd in de week voor Kerstmis, maar dit jaar werd dat aantal overtroffen door een ander koopjesfenomeen: Black Friday. Daarmee piekte de feestdagendrukte vroeger dan ooit.
Black Friday
Op Black Friday, 24 november, werden op bol.com meer bestellingen geplaatst dan op eender welke andere dag van 2017. De koopjesdag was goed voor ruim een half miljoen orders. Het was even afwachten of dat aantal overtroffen zou worden in de week voor Kerstmis, maar dat bleek uiteindelijk niet het geval. Hoewel de maandag voor Kerstmis een drukke dag werd, kon het aantal bestellingen op de dag niet tippen aan Black Friday. Hoeveel pakjes wel werden verstuurd op maandag, laat bol.com niet los. Wel laat het weten dat het er ‘tienduizenden’ meer zijn ten opzichte van vorig jaar, en dat er op het drukste moment 17 artikelen per seconde werden verkocht.
Vroeger starten, maar ook last-minute
Dankzij Black Friday startte de piekdrukte in 2017 minstens drie weken vroeger, en houdt de drukte voor langere periode aan, aldus bol.com. Consumenten zouden niet alleen eerder starten met hun kerstaankopen, maar hun aankopen ook aanvullen met bestellingen vlak voor Kerstmis.
‘[We merken] dat consumenten steeds meer gewend raken aan het gemak en de mogelijkheden van online winkelen en dus steeds vaker last-minute hun inkopen doen,’ zegt algemeen directeur Huub Vermeulen. ‘We zien dit als een logische, maar ook positieve ontwikkeling: België en Nederland omarmen e-commerce waarmee online winkelen populairder is dan ooit.’
Ook Coolblue maakte onlangs zijn drukste moment bekend. Bij de electronicaretailer werd de maandag voor Kerstmis naar gewoonte wel de drukste dag van het jaar.
De pakjespiek valt voor bol.com op een andere dag dan normaal. De voorgaande jaren werd het grootste aantal bestellingen telkens geregistreerd in de week voor Kerstmis, maar dit jaar werd dat aantal overtroffen door een ander koopjesfenomeen: Black Friday. Daarmee piekte de feestdagendrukte vroeger dan ooit.
Black Friday
Op Black Friday, 24 november, werden op bol.com meer bestellingen geplaatst dan op eender welke andere dag van 2017. De koopjesdag was goed voor ruim een half miljoen orders. Het was even afwachten of dat aantal overtroffen zou worden in de week voor Kerstmis, maar dat bleek uiteindelijk niet het geval. Hoewel de maandag voor Kerstmis een drukke dag werd, kon het aantal bestellingen op de dag niet tippen aan Black Friday. Hoeveel pakjes wel werden verstuurd op maandag, laat bol.com niet los. Wel laat het weten dat het er ‘tienduizenden’ meer zijn ten opzichte van vorig jaar, en dat er op het drukste moment 17 artikelen per seconde werden verkocht.
Vroeger starten, maar ook last-minute
Dankzij Black Friday startte de piekdrukte in 2017 minstens drie weken vroeger, en houdt de drukte voor langere periode aan, aldus bol.com. Consumenten zouden niet alleen eerder starten met hun kerstaankopen, maar hun aankopen ook aanvullen met bestellingen vlak voor Kerstmis.
‘[We merken] dat consumenten steeds meer gewend raken aan het gemak en de mogelijkheden van online winkelen en dus steeds vaker last-minute hun inkopen doen,’ zegt algemeen directeur Huub Vermeulen. ‘We zien dit als een logische, maar ook positieve ontwikkeling: België en Nederland omarmen e-commerce waarmee online winkelen populairder is dan ooit.’
Ook Coolblue maakte onlangs zijn drukste moment bekend. Bij de electronicaretailer werd de maandag voor Kerstmis naar gewoonte wel de drukste dag van het jaar.