BMW, Audi en Mercedes in poleposition voor Nokia-kaarten
Daimler, moederbedrijf van Mercedes-Benz, werkt wel vaker samen met de concurrenten uit eigen land. Nooit eerder ging het echter om een deal op deze schaal. Volgens The Wall Street Journal vraagt de Finse telefoonmaker van weleer maar liefst 2,71 miljard dollar voor de Nokia kaarten. Andere bronnen hebben het over 4 miljard dollar.
Hoewel er vele andere gegadigden zijn, waaronder Uber en Baidu, praat Nokia momenteel exclusief met de Duitse automobielindustrie. Die ziet in de Here-afdeling van de Finnen het ideale tegengif voor een te grote machtspositie van Google. In recente tijden hebben Microsoft, Apple en Google de handschoen opgenomen om na de broekzak ook de auto’s over te nemen. De Duitse fabrikanten, die elk zelf bezig zijn met zelfrijdende auto’s, voelen zich hier niet al te best bij.
De overeenkomst zou zowel een offensieve tactiek inhouden, als een defensieve. Door de kaartentechnologie over te nemen, geven ze aan dat het wapen niet in de verkeerde handen mag vallen.
Ondertussen is het Nederlandse TomTom ook begonnen met het aanpassen van zijn kaarten aan zelfrijdende technologieën. Het doet dit in samenwerking met Bosch, een Duitse fabrikant van auto-onderdelen.
Daimler, moederbedrijf van Mercedes-Benz, werkt wel vaker samen met de concurrenten uit eigen land. Nooit eerder ging het echter om een deal op deze schaal. Volgens The Wall Street Journal vraagt de Finse telefoonmaker van weleer maar liefst 2,71 miljard dollar voor de Nokia kaarten. Andere bronnen hebben het over 4 miljard dollar.
Hoewel er vele andere gegadigden zijn, waaronder Uber en Baidu, praat Nokia momenteel exclusief met de Duitse automobielindustrie. Die ziet in de Here-afdeling van de Finnen het ideale tegengif voor een te grote machtspositie van Google. In recente tijden hebben Microsoft, Apple en Google de handschoen opgenomen om na de broekzak ook de auto’s over te nemen. De Duitse fabrikanten, die elk zelf bezig zijn met zelfrijdende auto’s, voelen zich hier niet al te best bij.
De overeenkomst zou zowel een offensieve tactiek inhouden, als een defensieve. Door de kaartentechnologie over te nemen, geven ze aan dat het wapen niet in de verkeerde handen mag vallen.
Ondertussen is het Nederlandse TomTom ook begonnen met het aanpassen van zijn kaarten aan zelfrijdende technologieën. Het doet dit in samenwerking met Bosch, een Duitse fabrikant van auto-onderdelen.