Google Music wordt (deels) gratis
Google heeft een gratis variant aangekondigd van zijn muziekdienst Google Play Music.
Deze variant bevat echter wel reclame, en je hebt als gebruiker de keuze uit een aantal radiostations; Google bepaalt de playlist. Deze playlists worden verzorgd door Songza, de dienst die Google vorig jaar overnam. De gratis dienst is eerst beschikbaar in de Verenigde Staten, nu al op het internet en later ook op Android en iOS.
Google Play Music biedt afspeellijsten aan die aan zouden moeten sluiten bij wat je aan het doen bent. Bijvoorbeeld een lijst voor tijdens het rijden, sporten, voor als je vrienden op bezoek hebt, aan het werk bent, of voor tijdens je rituelen voor het slapen. Je kunt ook zenders zoeken op genre of je (gewenste) gemoedstoestand, alsmede zoeken op artiest, album of nummer en direct een zender creëren met vergelijkbare muziek.
“In minder tijd dan de duur van het lezen van deze zin zou je kunnen sporten met ‘Drop-a-Beat Workout’, afkoelen met ‘Poolside Chic’, of quality time kunnen spenderen met ‘Songs To Raise Your Kids To’,” schreef Google Product Manager Elias Roman in een blogpost.
Uiteraard hoopt Google dat hun muziekselectie je zo bevalt dat je tien euro per maand gaat betalen voor een reclamevrije variant. Deze laat je luisteren naar muziek zonder reclames, maakt je muziek offline beschikbaar, en stelt je in staat je eigen playlist te maken. Deze variant kun je ook 30 dagen gratis proberen.
Er gebeurt momenteel veel binnen de muziekstreamingmarkt. Spotify kondigde recentelijk een uitbreiding van zijn content aanbod aan, en Apple deed zijn intrede met een eigen muziekdienst.
Google heeft een gratis variant aangekondigd van zijn muziekdienst Google Play Music.
Deze variant bevat echter wel reclame, en je hebt als gebruiker de keuze uit een aantal radiostations; Google bepaalt de playlist. Deze playlists worden verzorgd door Songza, de dienst die Google vorig jaar overnam. De gratis dienst is eerst beschikbaar in de Verenigde Staten, nu al op het internet en later ook op Android en iOS.
Google Play Music biedt afspeellijsten aan die aan zouden moeten sluiten bij wat je aan het doen bent. Bijvoorbeeld een lijst voor tijdens het rijden, sporten, voor als je vrienden op bezoek hebt, aan het werk bent, of voor tijdens je rituelen voor het slapen. Je kunt ook zenders zoeken op genre of je (gewenste) gemoedstoestand, alsmede zoeken op artiest, album of nummer en direct een zender creëren met vergelijkbare muziek.
“In minder tijd dan de duur van het lezen van deze zin zou je kunnen sporten met ‘Drop-a-Beat Workout’, afkoelen met ‘Poolside Chic’, of quality time kunnen spenderen met ‘Songs To Raise Your Kids To’,” schreef Google Product Manager Elias Roman in een blogpost.
Uiteraard hoopt Google dat hun muziekselectie je zo bevalt dat je tien euro per maand gaat betalen voor een reclamevrije variant. Deze laat je luisteren naar muziek zonder reclames, maakt je muziek offline beschikbaar, en stelt je in staat je eigen playlist te maken. Deze variant kun je ook 30 dagen gratis proberen.
Er gebeurt momenteel veel binnen de muziekstreamingmarkt. Spotify kondigde recentelijk een uitbreiding van zijn content aanbod aan, en Apple deed zijn intrede met een eigen muziekdienst.