Vliegende auto van de toekomst is geen auto
Onbemande drones zijn al enkele jaren aan het boomen. De kans is groot dat je zo’n onbemand toestelletje al eens hebt zien voorbijscheuren, al dan niet voorzien van een camera. Met de Volocopter wil e-Volo de technologie voor drones toepassen op bemande toestellen. Komt de vliegende auto er nu eindelijk aan?
Het Duitse bedrijf e-Volo werkt aan een nieuwe versie van het toestel waarmee het in 2013 al onbemande tests uitvoerde. Het design is eenvoudig: een drone met 18 rotoren, in de plaats van 4, twee stoeltjes en een joystick. Het toestel is daardoor eenvoudig te besturen, heel erg stabiel en je hebt geen landingsbaan nodig. Perfect voor wie een kort vluchtje wil maken. Dankzij de vele rotoren hoef je zelfs geen schrik te hebben als er eentje uitvalt.
De Volocopter werkt op batterijen. Het voordeel is duidelijk: het is milieuvriendelijk. Het grote nadeel is echter ook evident: voorlopig kan je maar 20-30 minuten vliegen. In de toekomst komen er mogelijk hybride versies om het nut en het bereik uit te breiden, maar voorlopig wordt het enkel gebouwd als sporttoestel. Tegen een prijs van 340.000 dollar wordt het een dure hobby voor de happy few.
E-Volo wil zijn Volocopter ooit kunnen inzetten voor commerciële doeleinden en werkt daarom aan versies die vier tot zes personen kunnen dragen. Om deze droom te verwezenlijken werkt het nu al samen met de Duitse overheid om een wettelijk kader te creëren.
Het is dus nog even afwachten geblazen alvorens we onze auto’s kunnen dumpen. Als het al ooit zover komt.
Onbemande drones zijn al enkele jaren aan het boomen. De kans is groot dat je zo’n onbemand toestelletje al eens hebt zien voorbijscheuren, al dan niet voorzien van een camera. Met de Volocopter wil e-Volo de technologie voor drones toepassen op bemande toestellen. Komt de vliegende auto er nu eindelijk aan?
Het Duitse bedrijf e-Volo werkt aan een nieuwe versie van het toestel waarmee het in 2013 al onbemande tests uitvoerde. Het design is eenvoudig: een drone met 18 rotoren, in de plaats van 4, twee stoeltjes en een joystick. Het toestel is daardoor eenvoudig te besturen, heel erg stabiel en je hebt geen landingsbaan nodig. Perfect voor wie een kort vluchtje wil maken. Dankzij de vele rotoren hoef je zelfs geen schrik te hebben als er eentje uitvalt.
De Volocopter werkt op batterijen. Het voordeel is duidelijk: het is milieuvriendelijk. Het grote nadeel is echter ook evident: voorlopig kan je maar 20-30 minuten vliegen. In de toekomst komen er mogelijk hybride versies om het nut en het bereik uit te breiden, maar voorlopig wordt het enkel gebouwd als sporttoestel. Tegen een prijs van 340.000 dollar wordt het een dure hobby voor de happy few.
E-Volo wil zijn Volocopter ooit kunnen inzetten voor commerciële doeleinden en werkt daarom aan versies die vier tot zes personen kunnen dragen. Om deze droom te verwezenlijken werkt het nu al samen met de Duitse overheid om een wettelijk kader te creëren.
Het is dus nog even afwachten geblazen alvorens we onze auto’s kunnen dumpen. Als het al ooit zover komt.