Bpost aast op ecologische pakjesdienst Bubble Post
Bpost wil de koerierdienst Bubble Post overkopen, zo beweren anonieme bronnen van De Standaard. Bubble Post is een Gentse firma die in stadscentra pakjes levert met behulp van speciale fietsen. De pakjesdienst gebruikt cargofietsen en gekoelde bakfietsen en zou de laatste kilometers in drukke steden van Bpost kunnen overnemen. Bpost zou vier miljoen euro overhebben voor de firma.
Voorlopig bevestigen Bubble Post en Bpost de geruchten niet, al geeft Bpost toe dat hij actief op zoek is naar externe partners. “Daarbij willen we knowhow en technologie binnenhalen die bij ons nog niet aanwezig is,” zegt woordvoerster Barbara Van Speybroeck. “We willen ook ons leveringsnetwerk uitbreiden.”
De eventuele overname van Bubble Post is in lijn met deze strategie en komt kort nadat de postdienst al een soortgelijke overname deed. Vorig jaar kocht het bedrijf ook al Parcify op, een bedrijf dat op basis van geolocatie pakjes tot bij de klant brengt, ongeacht waar hij zich bevindt.
Dergelijke overnames zijn voor Bpost cruciaal, aangezien we steeds minder klassieke brieven schrijven. Online winkels zijn daarentegen sterk in opmars, waardoor ook de hoeveelheid pakjes die geleverd worden, toenemen. Bpost kan zijn marktaandeel weer uitbreiden door zich te richten op deze groeiende markt. Een ecologische pakjesdienst die drukke stadscentra toegankelijker maakt, zou een stap in de goede richting kunnen zijn.
Bpost wil de koerierdienst Bubble Post overkopen, zo beweren anonieme bronnen van De Standaard. Bubble Post is een Gentse firma die in stadscentra pakjes levert met behulp van speciale fietsen. De pakjesdienst gebruikt cargofietsen en gekoelde bakfietsen en zou de laatste kilometers in drukke steden van Bpost kunnen overnemen. Bpost zou vier miljoen euro overhebben voor de firma.
Voorlopig bevestigen Bubble Post en Bpost de geruchten niet, al geeft Bpost toe dat hij actief op zoek is naar externe partners. “Daarbij willen we knowhow en technologie binnenhalen die bij ons nog niet aanwezig is,” zegt woordvoerster Barbara Van Speybroeck. “We willen ook ons leveringsnetwerk uitbreiden.”
De eventuele overname van Bubble Post is in lijn met deze strategie en komt kort nadat de postdienst al een soortgelijke overname deed. Vorig jaar kocht het bedrijf ook al Parcify op, een bedrijf dat op basis van geolocatie pakjes tot bij de klant brengt, ongeacht waar hij zich bevindt.
Dergelijke overnames zijn voor Bpost cruciaal, aangezien we steeds minder klassieke brieven schrijven. Online winkels zijn daarentegen sterk in opmars, waardoor ook de hoeveelheid pakjes die geleverd worden, toenemen. Bpost kan zijn marktaandeel weer uitbreiden door zich te richten op deze groeiende markt. Een ecologische pakjesdienst die drukke stadscentra toegankelijker maakt, zou een stap in de goede richting kunnen zijn.