Belgen lanceren online platform voor internationale haute-couture
Dit weekend verklaarde oprichters Jeroen en Nathalie Pompen, broer en zus, het platform na twee jaar voorbereiding officieel voor geopend. CarréCouture biedt vanaf het begin zo’n 1.200 artikelen aan van 16 onafhankelijke fashionmarken uit Europa waaronder Sketch, Ygreque, Van Ravenstein en L’Espionne. Het aanbod bestaat voorlopig uit dameskleding en accessoires; de prijzen schommelen tussen enkele honderden en duizenden euro’s.
1.200 artikelen
Het platform biedt ruimte voor de collectie van de modemerken, maar beschikt zelf niet over een voorraad. De orders worden verstuurd aan de hand van een dropshipping-model: bestellingen komen binnen via het platform, en worden rechtstreeks van de handelaar verstuurd. Zo kunnen modemerken een online publiek aanspreken zonder een webshop op te starten. ‘Alleen kunnen zulke winkels zo’n webshop nooit zelf bouwen,’ liet Nathalie Pompen weten aan De Tijd. ‘Laat staan dezelfde service online bieden als in de winkel.’
Met CarréCouture wilt Pompen bovendien meer dan enkel de verkoop van high-end fashion. Op de website wordt online shopassistentie aangeboden door een team van stylisten. Klanten kunnen contact opnemen indien ze bijvoorbeeld op zoek zijn naar persoonlijk stijladvies, kleding die bij hun huidige garderobe passen of een specifieke outfit.
Break-even over 6 jaar
Voor nu zoek Pompen om het aanbod uit te breiden tot 8.000 artikels per seizoen, en sluit daarbij niet uit dat in de toekomst ook mannenmode deel uitmaakt van het assortiment. Het plan op lange termijn is om langzaam te groeien, en uiteindelijk over zes jaar break-even te draaien.
Dit weekend verklaarde oprichters Jeroen en Nathalie Pompen, broer en zus, het platform na twee jaar voorbereiding officieel voor geopend. CarréCouture biedt vanaf het begin zo’n 1.200 artikelen aan van 16 onafhankelijke fashionmarken uit Europa waaronder Sketch, Ygreque, Van Ravenstein en L’Espionne. Het aanbod bestaat voorlopig uit dameskleding en accessoires; de prijzen schommelen tussen enkele honderden en duizenden euro’s.
1.200 artikelen
Het platform biedt ruimte voor de collectie van de modemerken, maar beschikt zelf niet over een voorraad. De orders worden verstuurd aan de hand van een dropshipping-model: bestellingen komen binnen via het platform, en worden rechtstreeks van de handelaar verstuurd. Zo kunnen modemerken een online publiek aanspreken zonder een webshop op te starten. ‘Alleen kunnen zulke winkels zo’n webshop nooit zelf bouwen,’ liet Nathalie Pompen weten aan De Tijd. ‘Laat staan dezelfde service online bieden als in de winkel.’
Met CarréCouture wilt Pompen bovendien meer dan enkel de verkoop van high-end fashion. Op de website wordt online shopassistentie aangeboden door een team van stylisten. Klanten kunnen contact opnemen indien ze bijvoorbeeld op zoek zijn naar persoonlijk stijladvies, kleding die bij hun huidige garderobe passen of een specifieke outfit.
Break-even over 6 jaar
Voor nu zoek Pompen om het aanbod uit te breiden tot 8.000 artikels per seizoen, en sluit daarbij niet uit dat in de toekomst ook mannenmode deel uitmaakt van het assortiment. Het plan op lange termijn is om langzaam te groeien, en uiteindelijk over zes jaar break-even te draaien.