Xiaomi opent Europese webwinkel
De smarthphonegigant Xiaomi, ook wel eens ‘de Chinese Apple’ genoemd, staat op het punt om een webwinkel te openen voor Europese klanten. De winkel verscheept goederen naar het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk. Nederland en België zitten er nog niet bij.
Ook wie graag bijvoorbeeld een Mi Note- of Mi 4-smartphone via de site wil kopen, is er aan voor de moeite. Voorlopig verkoopt Xiaomi er enkel maar vier accessoires: een hoofdtelefoon, twee externe batterijen en een fitness tracker (de Mi Band).
[related_article id=”161563″]
Volgens het bedrijf zit de online winkel nog in een beta-fase en zal de voorraad goederen voorlopig beperkt zijn.
Hugo Barra, de Vice President Global bij Xiaomi en vroeger een topman van Google, liet eerder verstaan dat logistieke uitdagingen, de naverkoop en software-aanpassingen het voor Xiaomi voorlopig lastig maken om zijn telefoons in Europa aan de man te brengen.
Het Chinese bedrijf ligt ook regelmatig onder vuur omdat het producten van Apple schaamteloos zou kopiëren. Onder meer Apples design-guru Jonathan Ive heeft zich hierover al negatief uitgelaten.
Dat weerhoudt (Aziatische) consumenten er niet van om de telefoons van het bedrijf en masse in te slaan. De winst van Xiaomi verdubbelde bijna vorig jaar en na de laatste kapitaalronde is het bedrijf op zo’n 45 miljard dollar gewaardeerd.
De smarthphonegigant Xiaomi, ook wel eens ‘de Chinese Apple’ genoemd, staat op het punt om een webwinkel te openen voor Europese klanten. De winkel verscheept goederen naar het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk. Nederland en België zitten er nog niet bij.
Ook wie graag bijvoorbeeld een Mi Note- of Mi 4-smartphone via de site wil kopen, is er aan voor de moeite. Voorlopig verkoopt Xiaomi er enkel maar vier accessoires: een hoofdtelefoon, twee externe batterijen en een fitness tracker (de Mi Band).
[related_article id=”161563″]
Volgens het bedrijf zit de online winkel nog in een beta-fase en zal de voorraad goederen voorlopig beperkt zijn.
Hugo Barra, de Vice President Global bij Xiaomi en vroeger een topman van Google, liet eerder verstaan dat logistieke uitdagingen, de naverkoop en software-aanpassingen het voor Xiaomi voorlopig lastig maken om zijn telefoons in Europa aan de man te brengen.
Het Chinese bedrijf ligt ook regelmatig onder vuur omdat het producten van Apple schaamteloos zou kopiëren. Onder meer Apples design-guru Jonathan Ive heeft zich hierover al negatief uitgelaten.
Dat weerhoudt (Aziatische) consumenten er niet van om de telefoons van het bedrijf en masse in te slaan. De winst van Xiaomi verdubbelde bijna vorig jaar en na de laatste kapitaalronde is het bedrijf op zo’n 45 miljard dollar gewaardeerd.