Facebook test interne zoekmachine voor nieuws
Facebook is bezig een interne zoekfunctie te testen voor zijn mobiele applicatie. Sommige iOS-gebruikers hebben een nieuwe optie naast de knoppen om foto"s, emoties en locaties toe te voegen.
Er kan nu ook een link worden toegevoegd. Wanneer de functie wordt gekozen kun je een zoekterm invoeren. Facebook komt dan met suggesties voor links naar nieuwsartikels. De nieuwe functie werd ontdekt door TechCrunch.
De functie moet het posten van links middels de mobiele telefoon vereenvoudigen. Tot nu toe was dat nog een relatief omslachtig karwei met kopiëren van URLs en switchen tussen applicaties.
Maar dat is waarschijnlijk niet de enige reden dat Facebook met de nieuwe functie komt. Zoals we al eerder schreven is Facebook naar verluidt aan het experimenteren om content rechtstreeks op het sociale netwerk te hosten. Door het toevoegen van de zoekfunctie kunnen gebruikers straks vanuit de applicatie dergelijke artikelen zoeken, zonder de applicatie te verlaten.
Facebook is een zeer belangrijk distributiepunt voor nieuwsorganisaties. Maar liefst 25 procent van alle clicks binnen sociale media vonden plaats op Facebook in 2014. Ter vergelijking: Twitter was verantwoordelijk voor 0,88 procent. Hoe eenvoudiger het wordt voor gebruikers om content te delen, des te aantrekkelijker het sociale netwerk wordt als host.
Geïnteresseerd in het effect van zoekmachines op jouw content? Op 5 juni organiseert onze uitgeverij een training "SEO voor tekstschrijvers". Meer informatie en mogelijkheid tot inschrijven op www.businessmeetsit.be.
Facebook is bezig een interne zoekfunctie te testen voor zijn mobiele applicatie. Sommige iOS-gebruikers hebben een nieuwe optie naast de knoppen om foto"s, emoties en locaties toe te voegen.
Er kan nu ook een link worden toegevoegd. Wanneer de functie wordt gekozen kun je een zoekterm invoeren. Facebook komt dan met suggesties voor links naar nieuwsartikels. De nieuwe functie werd ontdekt door TechCrunch.
De functie moet het posten van links middels de mobiele telefoon vereenvoudigen. Tot nu toe was dat nog een relatief omslachtig karwei met kopiëren van URLs en switchen tussen applicaties.
Maar dat is waarschijnlijk niet de enige reden dat Facebook met de nieuwe functie komt. Zoals we al eerder schreven is Facebook naar verluidt aan het experimenteren om content rechtstreeks op het sociale netwerk te hosten. Door het toevoegen van de zoekfunctie kunnen gebruikers straks vanuit de applicatie dergelijke artikelen zoeken, zonder de applicatie te verlaten.
Facebook is een zeer belangrijk distributiepunt voor nieuwsorganisaties. Maar liefst 25 procent van alle clicks binnen sociale media vonden plaats op Facebook in 2014. Ter vergelijking: Twitter was verantwoordelijk voor 0,88 procent. Hoe eenvoudiger het wordt voor gebruikers om content te delen, des te aantrekkelijker het sociale netwerk wordt als host.
Geïnteresseerd in het effect van zoekmachines op jouw content? Op 5 juni organiseert onze uitgeverij een training "SEO voor tekstschrijvers". Meer informatie en mogelijkheid tot inschrijven op www.businessmeetsit.be.