Samsung groeit, Apple moet inboeten in Q1 2015
Volgens analistenbureau TrendForce zijn er in het eerste kwartaal van 2015 291,2 miljoen smartphones verkocht. Dat is een daling van 9,2 procent vergeleken met het vierde kwartaal vorig jaar. Samsung staat stevig eerst met 27,8 procent en stijgt hiermee 3,1 procent.
Volgens TrendForce heeft de Samsung Galaxy S6 en S6 Edge succesvol de aandacht van de consument getrokken in het eerste kwartaal. Het verwacht dat Samsung in het tweede kwartaal 20 miljoen exemplaren gaat verkopen van beide vlaggenschepen.
[related_article id=”158256″]
De vraag naar iPhones blijft hoog, ondanks dat het eerste kwartaal normaal altijd een dip kent bij Apple. Dat heeft voornamelijk te maken met de hoge vraag naar de iPhone 6 en 6 Plus in China.
Huawei staat stevig op de derde plaats, maar moet de twee leiders ver voor zich dulden. De Chinese telecomgigant haalt 7 procent, vooral dankzij het succes van de Ascend Mate 7 waarvan er meer dan 20 miljoen werden verkocht.
De reden van de wereldwijde daling in smartphoneverkoop moeten we in China zoeken. Op dit ogenblik is er een veel lagere vraag naar smartphones, maar TrendForce verwacht dat in het tweede kwartaal van dit jaar opnieuw een stijging plaatsvindt en het totaal zal afklokken op 311 miljoen verscheepte toestellen.
LG heeft overigens goed gewerkt in het eerste kwartaal van 2015 en springt naar de vierde plaats met 6,2 procent. Aangezien het niet afhankelijk is van China en enkel focust op Amerika en Europa, kan het profiteren van de tijdelijke dip in China om zich omhoog te werken in de rangschikking.
Volgens analistenbureau TrendForce zijn er in het eerste kwartaal van 2015 291,2 miljoen smartphones verkocht. Dat is een daling van 9,2 procent vergeleken met het vierde kwartaal vorig jaar. Samsung staat stevig eerst met 27,8 procent en stijgt hiermee 3,1 procent.
Volgens TrendForce heeft de Samsung Galaxy S6 en S6 Edge succesvol de aandacht van de consument getrokken in het eerste kwartaal. Het verwacht dat Samsung in het tweede kwartaal 20 miljoen exemplaren gaat verkopen van beide vlaggenschepen.
[related_article id=”158256″]
De vraag naar iPhones blijft hoog, ondanks dat het eerste kwartaal normaal altijd een dip kent bij Apple. Dat heeft voornamelijk te maken met de hoge vraag naar de iPhone 6 en 6 Plus in China.
Huawei staat stevig op de derde plaats, maar moet de twee leiders ver voor zich dulden. De Chinese telecomgigant haalt 7 procent, vooral dankzij het succes van de Ascend Mate 7 waarvan er meer dan 20 miljoen werden verkocht.
De reden van de wereldwijde daling in smartphoneverkoop moeten we in China zoeken. Op dit ogenblik is er een veel lagere vraag naar smartphones, maar TrendForce verwacht dat in het tweede kwartaal van dit jaar opnieuw een stijging plaatsvindt en het totaal zal afklokken op 311 miljoen verscheepte toestellen.
LG heeft overigens goed gewerkt in het eerste kwartaal van 2015 en springt naar de vierde plaats met 6,2 procent. Aangezien het niet afhankelijk is van China en enkel focust op Amerika en Europa, kan het profiteren van de tijdelijke dip in China om zich omhoog te werken in de rangschikking.