Echte pitstops voor de Tesla?
De batterij van de Model S van Tesla bijvullen duurt, in vergelijking met een klassieke tankbeurt, een hele tijd. Niet iedereen wil een half uur koffie drinken telkens zijn wagen moet opgeladen worden. Als antwoord daarop introduceerde Elon Musk vorig jaar de batterijwissel: het volledige batterijpak van een Model S kan zo verwisseld worden met een opgeladen exemplaar, en dat in minder dan drie minuten. Een naftbak van pakweg 70 liter voltanken duurt bijna dubbel zo lang.
Niet snel genoeg, dachten zij waarschijnlijk bij Tesla, en dus ontvangt nu ook Kenny Handkammer zijn maandelijks loon van de Amerikaanse autobouwer. Handkammer is geen onbekende bij liefhebbers van de autosport. De man kan 25 jaar race-ervaring op zijn palmares schrijven en won kampioenschappen met Michael Shumacher en Sebastian Vettel, klinkende namen zelfs voor wie nog nooit zelf achter het stuur van een wagen kroop. Onder zijn leiding vestigde het F1-team van Redbul in 2013 het pitstop-record: 1,9 seconden.
Revolutie
De man zorgt er kortom voor dat jouw bliksemsnelle wagen even bliksemsnel terug klaar is voor het asfalt, en van die expertise wil Tesla nu genieten. Wat de taak van Handkammer precies zal zijn is onduidelijk. “Hij zal Formule 1-technieken toepassen om de bediening van gewone wagens te revolutioneren”, verklapt CEO Musk op via Twitter.
De kans is groot dat Handkammer iets te maken zal hebben met de supersnelle bediening van de Model S en opvolgers bij de servicestations van Tesla. Als niet alleen het batterijpak in enkele minuten gewisseld kan worden, maar de hele wagen in 5 minuten van een tune-up voorzien kan worden, is dat een zoveelste pluim op de hoed van ’s werelds snelste sedan. Misschien is de man natuurlijk enkel in dienst op de auto van mijnheer Musk dagelijks van nieuwe banden te voorzien, afwachten is de boodschap.
De batterij van de Model S van Tesla bijvullen duurt, in vergelijking met een klassieke tankbeurt, een hele tijd. Niet iedereen wil een half uur koffie drinken telkens zijn wagen moet opgeladen worden. Als antwoord daarop introduceerde Elon Musk vorig jaar de batterijwissel: het volledige batterijpak van een Model S kan zo verwisseld worden met een opgeladen exemplaar, en dat in minder dan drie minuten. Een naftbak van pakweg 70 liter voltanken duurt bijna dubbel zo lang.
Niet snel genoeg, dachten zij waarschijnlijk bij Tesla, en dus ontvangt nu ook Kenny Handkammer zijn maandelijks loon van de Amerikaanse autobouwer. Handkammer is geen onbekende bij liefhebbers van de autosport. De man kan 25 jaar race-ervaring op zijn palmares schrijven en won kampioenschappen met Michael Shumacher en Sebastian Vettel, klinkende namen zelfs voor wie nog nooit zelf achter het stuur van een wagen kroop. Onder zijn leiding vestigde het F1-team van Redbul in 2013 het pitstop-record: 1,9 seconden.
Revolutie
De man zorgt er kortom voor dat jouw bliksemsnelle wagen even bliksemsnel terug klaar is voor het asfalt, en van die expertise wil Tesla nu genieten. Wat de taak van Handkammer precies zal zijn is onduidelijk. “Hij zal Formule 1-technieken toepassen om de bediening van gewone wagens te revolutioneren”, verklapt CEO Musk op via Twitter.
De kans is groot dat Handkammer iets te maken zal hebben met de supersnelle bediening van de Model S en opvolgers bij de servicestations van Tesla. Als niet alleen het batterijpak in enkele minuten gewisseld kan worden, maar de hele wagen in 5 minuten van een tune-up voorzien kan worden, is dat een zoveelste pluim op de hoed van ’s werelds snelste sedan. Misschien is de man natuurlijk enkel in dienst op de auto van mijnheer Musk dagelijks van nieuwe banden te voorzien, afwachten is de boodschap.