Test

Dit is een popup

Nieuws

Vision 15: bNamed

(advertorial) In de reeks 'Vision 15' geven een aantal opinion leaders uit de ICT-sector hun visie op hoe zij de komende 15 jaar IT & business zien evolueren.

Naar aanleiding van 15 jaar Smart Business geven wij een aantal "opinion leaders" uit de ICT-sector de kans om hun visie te geven op 15 jaar ICT. Hoe zien zijn IT & business de komende 15 jaar evolueren, en hoe zal hun bedrijf hier op inspelen?

Bart Mortelmans, Managing Director bNamed:

De domeinnaam-sector is vorig jaar een nieuwe periode ingegaan die nog wel even zal nazinderen en die bepalend zal zijn voor minstens de volgende 15 jaar. Waar we tot voor kort enkel websites en e-mail onder bijvoorbeeld .com en .be zagen, zijn er ondertussen honderden extra mogelijkheden bijgekomen. En nog elke week komen er nieuwe bij.

De meeste van die nieuwe extensies (ook wel TLD"s) zijn nu nog onbekend, maar de komende jaren zal duidelijk worden welke echt populair worden, en welke in de marge blijven bestaan. Dan zullen we weten of .vlaanderen, .brussels en .gent voet aan de grond gekregen hebben in de regio waar ze zich op richten. Hetzelfde geldt voor de niche-extensies zoals .bike, .beer, .camera enz. De sceptici beginnen nu ondertussen één voor één hun kar te keren en zien de nieuwe mogelijkheden er van in.

Naast die TLD"s die iedereen kan gebruiken, zijn er ook een klein aantal echt “persoonlijke” extensies bij gekomen. Zoals .bmw of .canon. Geen van die merken gebruiken echter al intensief hun nieuwe extensie. Een groot deel van hen is zelfs halverwege afgehaakt (bekendste zijn .pwc en .volvo). Die zagen er dus geen graten meer in.

Gaat dit toch nog veranderen en heeft straks iedereen zijn eigen TLD? Welke van de nieuwe extensies gaan echt aanslagen? Blijft .com de belangrijkste, of zien we straks een verspreiding over alle verschillende niche-TLD"s en is .com iets waar “enkel onzen bompa nog over spreekt”.

Ondanks de toevloed van nieuwe extensies, blijven wij bij bNamed nog steeds alle mogelijke TLD"s aanbieden, maar de klanten zien soms door de bomen het bos niet meer. Het wordt dus steeds belangrijker om een goede ondersteuning te geven bij de aankoop van een domeinnaam. Bij bNamed zorgen we er voor dat klanten ons hierover ook altijd kunnen bellen en mailen, want elke situatie is weer anders en verdient een persoonlijke aanpak. Welk type domeinnaam de juiste keuze is voor een klant is volledig afhankelijk van de omstandigheden.

Naar aanleiding van 15 jaar Smart Business geven wij een aantal "opinion leaders" uit de ICT-sector de kans om hun visie te geven op 15 jaar ICT. Hoe zien zijn IT & business de komende 15 jaar evolueren, en hoe zal hun bedrijf hier op inspelen?

Bart Mortelmans, Managing Director bNamed:

De domeinnaam-sector is vorig jaar een nieuwe periode ingegaan die nog wel even zal nazinderen en die bepalend zal zijn voor minstens de volgende 15 jaar. Waar we tot voor kort enkel websites en e-mail onder bijvoorbeeld .com en .be zagen, zijn er ondertussen honderden extra mogelijkheden bijgekomen. En nog elke week komen er nieuwe bij.

De meeste van die nieuwe extensies (ook wel TLD"s) zijn nu nog onbekend, maar de komende jaren zal duidelijk worden welke echt populair worden, en welke in de marge blijven bestaan. Dan zullen we weten of .vlaanderen, .brussels en .gent voet aan de grond gekregen hebben in de regio waar ze zich op richten. Hetzelfde geldt voor de niche-extensies zoals .bike, .beer, .camera enz. De sceptici beginnen nu ondertussen één voor één hun kar te keren en zien de nieuwe mogelijkheden er van in.

Naast die TLD"s die iedereen kan gebruiken, zijn er ook een klein aantal echt “persoonlijke” extensies bij gekomen. Zoals .bmw of .canon. Geen van die merken gebruiken echter al intensief hun nieuwe extensie. Een groot deel van hen is zelfs halverwege afgehaakt (bekendste zijn .pwc en .volvo). Die zagen er dus geen graten meer in.

Gaat dit toch nog veranderen en heeft straks iedereen zijn eigen TLD? Welke van de nieuwe extensies gaan echt aanslagen? Blijft .com de belangrijkste, of zien we straks een verspreiding over alle verschillende niche-TLD"s en is .com iets waar “enkel onzen bompa nog over spreekt”.

Ondanks de toevloed van nieuwe extensies, blijven wij bij bNamed nog steeds alle mogelijke TLD"s aanbieden, maar de klanten zien soms door de bomen het bos niet meer. Het wordt dus steeds belangrijker om een goede ondersteuning te geven bij de aankoop van een domeinnaam. Bij bNamed zorgen we er voor dat klanten ons hierover ook altijd kunnen bellen en mailen, want elke situatie is weer anders en verdient een persoonlijke aanpak. Welk type domeinnaam de juiste keuze is voor een klant is volledig afhankelijk van de omstandigheden.

advertorialbnamedsb15sbs15smart businesstrendsvision15

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!