Test

Dit is een popup

Verkoop tweedehandsspullen via Facebook

Kopen en verkopen via Facebookgroepen is al een tijdje populair. Facebook erkent dat en voegt daarom een functie toe die het proces eenvoudiger moet maken.

Groepen waarin Facebookgebruikers spullen aan elkaar verkopen zijn erg populair. Zowat iedere regio heeft er wel één, terwijl andere groepen meer op bepaalde categorieën gericht zijn. Het principe is eenvoudig: iemand post een foto van een voorwerp in de groep zodat andere leden er op kunnen reageren wanneer ze interesse hebben.

Mensen lijken vaak Facebook te verkiezen om spullen te verkopen, niet in het minst omwille van de betrouwbaarheid. Je kan immers zien wie de koper of verkoper is, en wie weet heb je wel gemeenschappelijke vrienden. De tijdslijn van Facebook is echter niet ontworpen voor dergelijk gebruik. Wie meerdere afbeeldingen van zijn voorwerp wil posten lijkt al snel meerdere voorwerpen te verkopen, en vaak is het niet al te duidelijk of een item al verkocht is.

Daarom introduceert Facebook een catalogusfunctie waarmee een duidelijk overzicht bewerkstelligt wordt, net als een Verkocht-label. De nieuwe functies moeten koop- en verkoopgroepen handiger maken maar voorlopig slaat Facebook zelf er geen munt uit. Een betaalfunctie zou in dat opzicht erg handig zijn. Zo kunnen gebruikers een transactie vervolledigen zonder Facebook te verlaten en Zuckerberg zou er een graantje van kunnen meepikken. Voorlopig staat een dergelijke functie echter niet gepland.

Groepen waarin Facebookgebruikers spullen aan elkaar verkopen zijn erg populair. Zowat iedere regio heeft er wel één, terwijl andere groepen meer op bepaalde categorieën gericht zijn. Het principe is eenvoudig: iemand post een foto van een voorwerp in de groep zodat andere leden er op kunnen reageren wanneer ze interesse hebben.

Mensen lijken vaak Facebook te verkiezen om spullen te verkopen, niet in het minst omwille van de betrouwbaarheid. Je kan immers zien wie de koper of verkoper is, en wie weet heb je wel gemeenschappelijke vrienden. De tijdslijn van Facebook is echter niet ontworpen voor dergelijk gebruik. Wie meerdere afbeeldingen van zijn voorwerp wil posten lijkt al snel meerdere voorwerpen te verkopen, en vaak is het niet al te duidelijk of een item al verkocht is.

Daarom introduceert Facebook een catalogusfunctie waarmee een duidelijk overzicht bewerkstelligt wordt, net als een Verkocht-label. De nieuwe functies moeten koop- en verkoopgroepen handiger maken maar voorlopig slaat Facebook zelf er geen munt uit. Een betaalfunctie zou in dat opzicht erg handig zijn. Zo kunnen gebruikers een transactie vervolledigen zonder Facebook te verlaten en Zuckerberg zou er een graantje van kunnen meepikken. Voorlopig staat een dergelijke functie echter niet gepland.

kopennieuwsverkopen

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!