Test

Dit is een popup

De smart-Swatch komt eraan

Swatch, de bekende Zwitserse maker van betaalbare, kleurrijke horloges, lanceert binnenkort een smartwatch die je niet zal moeten opladen om met het internet te verbinden.

Swatch zal z’n smartwatch ergens in de komende twee of drie maanden onthullen.

Volgens CEO Nicolas Hayek had Swatch eerst z’n twijfels om de markt van de slimme uurwerken te betreden. Hayek zelf liet een paar jaar geleden nog optekenen dat hij het nut van smartwatches niet inzag omdat de schermen te klein waren om te communiceren en de toestelletjes te vaak moesten worden opgeladen.

De knoop werd uiteindelijk echter toch doorgehakt en het merk zal nu een aantal groet technologiebedrijven gaan bekampen in de groeiende maar jonge markt van de wearables.

Hayek maakt zich sterk dat Swatch zich kan onderscheiden van die concurrentie door de ervaring en know-how die het merk in huis heeft.

Swatch draait al een paar decennia mee in de horlogebusiness – de eerste Swatch werd in ’83 gelanceerd – en ontwikkelde in die tijd al een aantal features die erg van pas zouden komen in een smartwatch, zoals lang meegaande, dunne, plooibare batterijen. De Tissot-lijn van het bedrijf biedt momenteel ook al hightech-horloges aan, uitgerust met touchscreen, hoogtemeter, kompas en sensoren speciaal voor duikers.

Hayek stelde nog dat het horloge in staat zal zijn om te verbinden met het internet “zonder opgeladen te moeten worden” en dat z’n gebruikers zullen kunnen werken met zowel Windows als Android – iOS werd niet vermeld. Het uurwerk zou overigens ongeveer tegelijk met de Apple Watch kunnen verschijnen; die laatste wordt momenteel verwacht in april.

In het officiële persstatement wordt ook nog gesproken over een functie waarmee gebruikers van de nieuwe smartwatch betalingen zullen kunnen uitvoeren bij winkels zoals Migros en Coop; dat zijn twee gekende Zwitserse ketens, wat erop zou kunnen wijzen dat het horloge in eerste instantie enkel in Zwitserland zal worden verspreid.

Swatch zal z’n smartwatch ergens in de komende twee of drie maanden onthullen.

Volgens CEO Nicolas Hayek had Swatch eerst z’n twijfels om de markt van de slimme uurwerken te betreden. Hayek zelf liet een paar jaar geleden nog optekenen dat hij het nut van smartwatches niet inzag omdat de schermen te klein waren om te communiceren en de toestelletjes te vaak moesten worden opgeladen.

De knoop werd uiteindelijk echter toch doorgehakt en het merk zal nu een aantal groet technologiebedrijven gaan bekampen in de groeiende maar jonge markt van de wearables.

Hayek maakt zich sterk dat Swatch zich kan onderscheiden van die concurrentie door de ervaring en know-how die het merk in huis heeft.

Swatch draait al een paar decennia mee in de horlogebusiness – de eerste Swatch werd in ’83 gelanceerd – en ontwikkelde in die tijd al een aantal features die erg van pas zouden komen in een smartwatch, zoals lang meegaande, dunne, plooibare batterijen. De Tissot-lijn van het bedrijf biedt momenteel ook al hightech-horloges aan, uitgerust met touchscreen, hoogtemeter, kompas en sensoren speciaal voor duikers.

Hayek stelde nog dat het horloge in staat zal zijn om te verbinden met het internet “zonder opgeladen te moeten worden” en dat z’n gebruikers zullen kunnen werken met zowel Windows als Android – iOS werd niet vermeld. Het uurwerk zou overigens ongeveer tegelijk met de Apple Watch kunnen verschijnen; die laatste wordt momenteel verwacht in april.

In het officiële persstatement wordt ook nog gesproken over een functie waarmee gebruikers van de nieuwe smartwatch betalingen zullen kunnen uitvoeren bij winkels zoals Migros en Coop; dat zijn twee gekende Zwitserse ketens, wat erop zou kunnen wijzen dat het horloge in eerste instantie enkel in Zwitserland zal worden verspreid.

hayekinternet of thingslanceringnieuwssmartwatchswatchuurwerkwearableszwitsers

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!