LG-top speelt stoelendans
Juno Cho is de nieuwe CEO van de mobiele divisie van LG Electronics. Cho moet als hoofd van de smartphone-afdeling het offensief tegen aartsrivaal Samsung aanvoeren. De nieuwe CEO neemt zijn taak op vanaf 1 december. Op die dag vervangt hij de huidige CEO: Park Jong-seok. Jong-seok sukkelde met zijn gezondheid en zal als chief technology advisor de nieuwe baas met raad en daad bijstaan.
2014 was een uitstekend jaar voor LG, dat de cijfers van zijn mobiele afdeling zwart zag kleuren. Het spectaculaire succes van de G3 is daar in hoofdzaak verantwoordelijk voor. In Noord-Amerika haalde LG een marktaandeel van 16,6 procent, een persoonlijk record. In de Chinese markt kan LG echter niet binnenbreken. Het grote succes van de vlaggenschiptelefoon werd bovendien getemperd door een dalende verkoop in het middensegment, iets wat Cho zal moeten rechttrekken.
Juno Cho is een expert met bakken ervaring op het vlak van marketing en sales en op die twee sectoren wil LG inzetten. Onder Jong-seok, een ingenieur, behaalde LG naar eigen zeggen de technische superioriteit ten opzichte van de concurrentie en dat moet zich nu vertalen in verkoop.
Wasmachine
Ook buiten de smartphoneafdeling wordt er druk met postjes gegoocheld. Kwon Bong-suk wordt CEO van de LG Home Entertainment Company en Jo Seong-jin wordt baas van de nieuwe Home Appliance and Air Solution Company. De samenvoeging van HA en AE moet het bedrijf toelaten LG-technologie gerichter in huizen binnen te krijgen. Jo kwam eerder dit jaar nog in opspraak toen hij, al dan niet per ongeluk, een handvat afbrak van een Samsung-wasmachine tijdens IFA in Berlijn.
Noh Hwan-yong, de vroegere CEO van de AE-afdeling, wordt baas van B2B en Lee Sang-Bong tot slot krijgt een post aan het hoofd van een nieuwe divisie: het LG Energy Business Center. Die afdeling gaat zich toespitsen op zonne-energie, licht en opslagsystemen voor energie.
Juno Cho is de nieuwe CEO van de mobiele divisie van LG Electronics. Cho moet als hoofd van de smartphone-afdeling het offensief tegen aartsrivaal Samsung aanvoeren. De nieuwe CEO neemt zijn taak op vanaf 1 december. Op die dag vervangt hij de huidige CEO: Park Jong-seok. Jong-seok sukkelde met zijn gezondheid en zal als chief technology advisor de nieuwe baas met raad en daad bijstaan.
2014 was een uitstekend jaar voor LG, dat de cijfers van zijn mobiele afdeling zwart zag kleuren. Het spectaculaire succes van de G3 is daar in hoofdzaak verantwoordelijk voor. In Noord-Amerika haalde LG een marktaandeel van 16,6 procent, een persoonlijk record. In de Chinese markt kan LG echter niet binnenbreken. Het grote succes van de vlaggenschiptelefoon werd bovendien getemperd door een dalende verkoop in het middensegment, iets wat Cho zal moeten rechttrekken.
Juno Cho is een expert met bakken ervaring op het vlak van marketing en sales en op die twee sectoren wil LG inzetten. Onder Jong-seok, een ingenieur, behaalde LG naar eigen zeggen de technische superioriteit ten opzichte van de concurrentie en dat moet zich nu vertalen in verkoop.
Wasmachine
Ook buiten de smartphoneafdeling wordt er druk met postjes gegoocheld. Kwon Bong-suk wordt CEO van de LG Home Entertainment Company en Jo Seong-jin wordt baas van de nieuwe Home Appliance and Air Solution Company. De samenvoeging van HA en AE moet het bedrijf toelaten LG-technologie gerichter in huizen binnen te krijgen. Jo kwam eerder dit jaar nog in opspraak toen hij, al dan niet per ongeluk, een handvat afbrak van een Samsung-wasmachine tijdens IFA in Berlijn.
Noh Hwan-yong, de vroegere CEO van de AE-afdeling, wordt baas van B2B en Lee Sang-Bong tot slot krijgt een post aan het hoofd van een nieuwe divisie: het LG Energy Business Center. Die afdeling gaat zich toespitsen op zonne-energie, licht en opslagsystemen voor energie.