Spotify start met videoadvertenties
Spotify krijgt video"s, maar verwacht voorlopig niet dat je Nicki Minaj ziet twerken. De muziekstreamingdienst uit Zweden lanceerde maandag twee nieuwe vormen van videoadvertenties. Deze zijn te zien voor de dertig miljoen gebruikers zonder een premiumabonnement van 10 euro per maand.
Deze advertenties geven Spotify een nieuwe manier om zijn product om te zetten in inkomsten. Het gaat enorm goed met de muziekstreamingdienst qua groei van de gebruikersaantallen, maar het is niet duidelijk of het ook winstgevend is.
[related_article id=”160734″]
Moeilijk model
Grote en kleine techbedrijven investeren flink in muziekstreaming, waarbij jonge bedrijven als Spotify snel nieuwe gebruikers voor zich winnen. Intussen rollen giganten als Apple, Google en Amazon hun eigen diensten uit. Maar het streamen van muziek blijft een model waarmee bijna geen geld te verdienen is.
De twee nieuwe advertentietypes zijn “gesponsorde sessies”. Hiervoor kunnen merken dertig minuten advertentievrije muziek sponsoren voor niet betalende luisteraars. Zij moeten in ruil daarvoor een commercial kijken van 15 of 30 seconden. Dit is vergelijkbaar met de onderbrekingen van de desktopvariant, maar nu met video.
Adverteerders
Volgens Spotify luistert het publiek voor deze advertenties gemiddeld 146 minuten muziek per dag verspreid over diverse apparaten. Adverteerders die vanaf de lancering meedoen zijn onder andere Coca-Cola, Ford, McDonald"s, NBC Universal Pictures, Kraft/Mondelez, Nike, Sprint, Target en Wells Fargo.
Een vertegenwoordiger van Coca-Cola zegt in een verklaring dat het inzetten van videoadvertenties een nieuwe manier is om gebruik te maken van de data en informatie van Spotify. Hiermee laat hij weten dat het gerichte advertenties zijn. Laten we hopen dat de algoritmes van de muziekstreamingdienst slim genoeg zijn om het verschil te weten tussen liefde voor cola en liedjes over de liefde voor cocaïne.
Spotify krijgt video"s, maar verwacht voorlopig niet dat je Nicki Minaj ziet twerken. De muziekstreamingdienst uit Zweden lanceerde maandag twee nieuwe vormen van videoadvertenties. Deze zijn te zien voor de dertig miljoen gebruikers zonder een premiumabonnement van 10 euro per maand.
Deze advertenties geven Spotify een nieuwe manier om zijn product om te zetten in inkomsten. Het gaat enorm goed met de muziekstreamingdienst qua groei van de gebruikersaantallen, maar het is niet duidelijk of het ook winstgevend is.
[related_article id=”160734″]
Moeilijk model
Grote en kleine techbedrijven investeren flink in muziekstreaming, waarbij jonge bedrijven als Spotify snel nieuwe gebruikers voor zich winnen. Intussen rollen giganten als Apple, Google en Amazon hun eigen diensten uit. Maar het streamen van muziek blijft een model waarmee bijna geen geld te verdienen is.
De twee nieuwe advertentietypes zijn “gesponsorde sessies”. Hiervoor kunnen merken dertig minuten advertentievrije muziek sponsoren voor niet betalende luisteraars. Zij moeten in ruil daarvoor een commercial kijken van 15 of 30 seconden. Dit is vergelijkbaar met de onderbrekingen van de desktopvariant, maar nu met video.
Adverteerders
Volgens Spotify luistert het publiek voor deze advertenties gemiddeld 146 minuten muziek per dag verspreid over diverse apparaten. Adverteerders die vanaf de lancering meedoen zijn onder andere Coca-Cola, Ford, McDonald"s, NBC Universal Pictures, Kraft/Mondelez, Nike, Sprint, Target en Wells Fargo.
Een vertegenwoordiger van Coca-Cola zegt in een verklaring dat het inzetten van videoadvertenties een nieuwe manier is om gebruik te maken van de data en informatie van Spotify. Hiermee laat hij weten dat het gerichte advertenties zijn. Laten we hopen dat de algoritmes van de muziekstreamingdienst slim genoeg zijn om het verschil te weten tussen liefde voor cola en liedjes over de liefde voor cocaïne.