Twitter Analytics toont hoe je tweets presteren
Twitter Analytics was voorheen alleen beschikbaar voor adverteerdes en geverifieerde accounts, maar kan voortaan door alle gebruikers worden ingezet voor de analyse van hun tweets.
Ian Chan, ontwikkelaar bij Twitter, onthulde het nieuws via – hoe kan het ook anders – een tweet.
Absolutely thrilled to open up access to http://t.co/wcU6oj9hFM to EVERYONE. Check it out, and let us know what you think!
— Ian Chan (@chanian) August 27, 2014
De microblogdienst lanceerde het analytics dashboard in juli reeds voor adverteerders en geverifieerde accounts om gedetailleerde informatie te krijgen over het bereik van hun tweets en de groei van hun aantal volgers. Gebruikers krijgen informatie over het aantal mensen dat hun tweet heeft gezien, hoe en hoeveel erop wordt gereageerd, en hoe vaak er op toegevoegde links wordt geklikt.
Dat is uiteraard zeer interessant voor adverteerders, maar ook de “gewone” gebruiker kan er zijn voordeel uit halen. De informatie kan je helpen om het beste moment te bepalen voor het posten van je tweets en geeft realtime inzicht in hoe een tweet presteert.
Twitter Analytics begint zijn metingen pas nadat de gebruiker zich heeft aangemeld via analytics.twitter.com. Er zijn dus geen historische data van je oude tweets beschikbaar. Met de dienst sluit Twitter zich aan bij onder meer Facebook, dat met Insights al langer dergelijke gegevens aanbiedt voor beheerders van een Facebookpagina.
Twitter Analytics was voorheen alleen beschikbaar voor adverteerdes en geverifieerde accounts, maar kan voortaan door alle gebruikers worden ingezet voor de analyse van hun tweets.
Ian Chan, ontwikkelaar bij Twitter, onthulde het nieuws via – hoe kan het ook anders – een tweet.
Absolutely thrilled to open up access to http://t.co/wcU6oj9hFM to EVERYONE. Check it out, and let us know what you think!
— Ian Chan (@chanian) August 27, 2014
De microblogdienst lanceerde het analytics dashboard in juli reeds voor adverteerders en geverifieerde accounts om gedetailleerde informatie te krijgen over het bereik van hun tweets en de groei van hun aantal volgers. Gebruikers krijgen informatie over het aantal mensen dat hun tweet heeft gezien, hoe en hoeveel erop wordt gereageerd, en hoe vaak er op toegevoegde links wordt geklikt.
Dat is uiteraard zeer interessant voor adverteerders, maar ook de “gewone” gebruiker kan er zijn voordeel uit halen. De informatie kan je helpen om het beste moment te bepalen voor het posten van je tweets en geeft realtime inzicht in hoe een tweet presteert.
Twitter Analytics begint zijn metingen pas nadat de gebruiker zich heeft aangemeld via analytics.twitter.com. Er zijn dus geen historische data van je oude tweets beschikbaar. Met de dienst sluit Twitter zich aan bij onder meer Facebook, dat met Insights al langer dergelijke gegevens aanbiedt voor beheerders van een Facebookpagina.