Snapchat is tien miljard dollar waard
De berichtjes die via Snapchat gestuurd worden mogen dan wel verdwijnen na een tijdje, het bedrijf zou wel eens een blijver kunnen zijn.
De Amerikaanse investeringsmaatschappij Kleiner, Perkins, Caufield & Byers (KPCB) gaat twintig miljoen dollar in het bedrijf steken, zo schrijft de Wall Street Journal. Het aandelenpakket dat ze daar voor terugkrijgen (een stuk onder de 1 procent van het bedrijf) waardeert Snapchat op zowat tien miljard dollar.
400 miljoen foto"s per dag
Dat investeerders bereid zijn om zoveel geld neer te tellen voor een bedrijf dat nog vrijwel geen cent winst heeft gemaakt, heeft natuurlijk een reden. Volgens marktonderzoeker Comscore is Snapchat momenteel de derde meest gebruikte sociale media-applicatie bij mensen tussen 18 en 34.
Snapchat is drie jaar geleden opgericht. Met de dienst kan men berichtjes, foto’s en filmpjes versturen naar vrienden. De clou is dat die berichtjes na enkele seconden weer verdwijnen. Vorig jaar in oktober zei topman en medeoprichter Evan Spiegel dat er elke dag zo’n 400 miljoen foto’s via de dienst werden uitgewisseld. Momenteel zouden er wereldwijd 100 miljoen maandelijkse gebruikers zijn.
Advertenties in november
Een van de manieren waarmee het bedrijfje uit Los Angeles geld wil verdienen, is door het tonen van advertenties aan zijn gebruikers. Dat zou vanaf november gaan gebeuren.
Snapchat zelf wil geen commentaar geven op de nieuwe investering. “De valuatie van ons bedrijf en onze geldbehoeften zijn de minst spannende zaken in het ondersteunen van de Snapchat-gemeenschap”, stelt een woordvoerster in een e-mail. “We hebben geen verder commentaar momenteel.”
Hype gemist
De maatschappij die de laatste investering in Snapchat deed, is een van de grote venture capitalists in Silicon Valley. KPCB was een vroege investeerder in bedrijven als Amazon en Google. De laatste jaren kregen de geldschieters echter meer en meer kritiek omdat ze blijkbaar de hype van sociale media en berichtjesdiensten gemist hadden.
Eind vorig jaar heeft Snapchat nog een overname door Facebook afgewezen. Mark Zuckerberg was toentertijd bereid om drie miljard dollar te betalen voor het bedrijfje.
De berichtjes die via Snapchat gestuurd worden mogen dan wel verdwijnen na een tijdje, het bedrijf zou wel eens een blijver kunnen zijn.
De Amerikaanse investeringsmaatschappij Kleiner, Perkins, Caufield & Byers (KPCB) gaat twintig miljoen dollar in het bedrijf steken, zo schrijft de Wall Street Journal. Het aandelenpakket dat ze daar voor terugkrijgen (een stuk onder de 1 procent van het bedrijf) waardeert Snapchat op zowat tien miljard dollar.
400 miljoen foto"s per dag
Dat investeerders bereid zijn om zoveel geld neer te tellen voor een bedrijf dat nog vrijwel geen cent winst heeft gemaakt, heeft natuurlijk een reden. Volgens marktonderzoeker Comscore is Snapchat momenteel de derde meest gebruikte sociale media-applicatie bij mensen tussen 18 en 34.
Snapchat is drie jaar geleden opgericht. Met de dienst kan men berichtjes, foto’s en filmpjes versturen naar vrienden. De clou is dat die berichtjes na enkele seconden weer verdwijnen. Vorig jaar in oktober zei topman en medeoprichter Evan Spiegel dat er elke dag zo’n 400 miljoen foto’s via de dienst werden uitgewisseld. Momenteel zouden er wereldwijd 100 miljoen maandelijkse gebruikers zijn.
Advertenties in november
Een van de manieren waarmee het bedrijfje uit Los Angeles geld wil verdienen, is door het tonen van advertenties aan zijn gebruikers. Dat zou vanaf november gaan gebeuren.
Snapchat zelf wil geen commentaar geven op de nieuwe investering. “De valuatie van ons bedrijf en onze geldbehoeften zijn de minst spannende zaken in het ondersteunen van de Snapchat-gemeenschap”, stelt een woordvoerster in een e-mail. “We hebben geen verder commentaar momenteel.”
Hype gemist
De maatschappij die de laatste investering in Snapchat deed, is een van de grote venture capitalists in Silicon Valley. KPCB was een vroege investeerder in bedrijven als Amazon en Google. De laatste jaren kregen de geldschieters echter meer en meer kritiek omdat ze blijkbaar de hype van sociale media en berichtjesdiensten gemist hadden.
Eind vorig jaar heeft Snapchat nog een overname door Facebook afgewezen. Mark Zuckerberg was toentertijd bereid om drie miljard dollar te betalen voor het bedrijfje.