Salesforce maakt minder verlies dan verwacht
Cloudgigant Salesforce rapporteert een verlies van omgerekend 46 miljoen euro voor het tweede kwartaal van dit jaar. Dat komt neer op een verlies per aandeel van tien dollarcent. Dat is goed nieuws, het verlies voor het relatief jonge bedrijf uit San Francisco valt namelijk beter mee dan analisten hadden voorspeld.
Het verlies impliceert geenszins dat Salesforce in vieze papieren zit, integendeel. De opbrengst van het bedrijf steeg naar omgerekend net geen miljard euro, een stijging van 38 procent tegenover vorig jaar. De inkomsten van abonnementen stegen met 37 procent. Voor het volgende kwartaal anticipeert Salesforce een omzetstijging van ongeveer dertig miljoen euro.
CEO en medeoprichter Marc Berniof was in een verklaring erg enthousiast over de cijfers, en wees erop dat zijn bedrijf nog steeds het snelst groeiende top 10 softwarebedrijf is. Verder lichtte hij een tipje van de sluier op wat toekomstplannen betreft. Tijdens Dreamforce 2014 plant Berniof nieuwe diensten aan te kondigen. Voorlopig bestaat het Salesforceplatform uit de Sales, Service en ExactTarget marketingclouds net als andere producten zoals Salesforce 1.
Cloudgigant Salesforce rapporteert een verlies van omgerekend 46 miljoen euro voor het tweede kwartaal van dit jaar. Dat komt neer op een verlies per aandeel van tien dollarcent. Dat is goed nieuws, het verlies voor het relatief jonge bedrijf uit San Francisco valt namelijk beter mee dan analisten hadden voorspeld.
Het verlies impliceert geenszins dat Salesforce in vieze papieren zit, integendeel. De opbrengst van het bedrijf steeg naar omgerekend net geen miljard euro, een stijging van 38 procent tegenover vorig jaar. De inkomsten van abonnementen stegen met 37 procent. Voor het volgende kwartaal anticipeert Salesforce een omzetstijging van ongeveer dertig miljoen euro.
CEO en medeoprichter Marc Berniof was in een verklaring erg enthousiast over de cijfers, en wees erop dat zijn bedrijf nog steeds het snelst groeiende top 10 softwarebedrijf is. Verder lichtte hij een tipje van de sluier op wat toekomstplannen betreft. Tijdens Dreamforce 2014 plant Berniof nieuwe diensten aan te kondigen. Voorlopig bestaat het Salesforceplatform uit de Sales, Service en ExactTarget marketingclouds net als andere producten zoals Salesforce 1.