Controleer welke reclame op je Facebookfeed verschijnt
Reclame op je Facebook-newsfeed is een harde realiteit vandaag de dag. De advertenties hebben de naam afgestemd te zijn op jouw interesses. Toch zullen velen onder ons al eens in hun haar gekrabd hebben bij het zien van een specifieke gesponsorde boodschap.
Om meer duidelijkheid te scheppen over het hoe en waarom van advertenties introduceert Facebook nu een nieuwe functie: advertentievoorkeuren. Door op het pijltje naast een reclameboodschap te klikken krijg je binnenkort de optie om Waarom zie ik dit te selecteren.
De sociaalnetwerksite draait niet om de pot met het antwoord. Je krijgt te zien welke doelgroep met welke interesses de eigenaar van de advertentie op het oog heeft. Zo is het snel duidelijk waarom een bepaalde post betrekking zou hebben op jou. Ben je toch niet akkoord, dan kan je via de advertentievoorkeuren aangeven dat je dat specifiek type gesponsorde posts niet meer wil zien.
De functie is vanaf vandaag beschikbaar in de VS en wordt gestaag uitgerold. Binnenkort zullen ook wij er gebruik van kunnen maken.
De openheid van Facebook over het advertentiebeleid is een welkom initiatief van het sociale netwerk dat niet altijd een even vriendelijk imago heeft. Net als zovele andere gratis diensten moet Facebook zowel adverteerders als gebruikers tevreden stellen om geld in het laatje te krijgen, en duidelijke communicatie als deze doet daar geen kwaad aan.
Reclame op je Facebook-newsfeed is een harde realiteit vandaag de dag. De advertenties hebben de naam afgestemd te zijn op jouw interesses. Toch zullen velen onder ons al eens in hun haar gekrabd hebben bij het zien van een specifieke gesponsorde boodschap.
Om meer duidelijkheid te scheppen over het hoe en waarom van advertenties introduceert Facebook nu een nieuwe functie: advertentievoorkeuren. Door op het pijltje naast een reclameboodschap te klikken krijg je binnenkort de optie om Waarom zie ik dit te selecteren.
De sociaalnetwerksite draait niet om de pot met het antwoord. Je krijgt te zien welke doelgroep met welke interesses de eigenaar van de advertentie op het oog heeft. Zo is het snel duidelijk waarom een bepaalde post betrekking zou hebben op jou. Ben je toch niet akkoord, dan kan je via de advertentievoorkeuren aangeven dat je dat specifiek type gesponsorde posts niet meer wil zien.
De functie is vanaf vandaag beschikbaar in de VS en wordt gestaag uitgerold. Binnenkort zullen ook wij er gebruik van kunnen maken.
De openheid van Facebook over het advertentiebeleid is een welkom initiatief van het sociale netwerk dat niet altijd een even vriendelijk imago heeft. Net als zovele andere gratis diensten moet Facebook zowel adverteerders als gebruikers tevreden stellen om geld in het laatje te krijgen, en duidelijke communicatie als deze doet daar geen kwaad aan.