Test

Dit is een popup

Google onthult Glass voor dames

Google zet een stapje in de richting van de modewereld, om een Glass-collectie te maken die meer vrouwen ook echt willen dragen.

Google is een samenwerking aangegaan met de Amerikaanse mode-ontwerpster Diane von Fürstenberg om een Google Glass-lijn speciaal voor vrouwen te ontwerpen.

Na hun poging om de bril er wat minder geeky te doen uitzien met zijn eigen Titanium-collectie, voor wie ook echt een bril op sterkte nodig heeft, wil Google nu een stap dichter bij de catwalks zetten.

De DVF Made for Glass-collectie bestaat uit twee modellen, met vijf verschillende kleuren voor het montuur en acht tinten glas. De collectie zal vanaf 23 juni te koop zijn via Net-a-porter en de gebruikelijke Glass-winkel.

[related_article id=”158901″]

De hoofddesigner voor Glass, Isabelle Olsson, liet in een interview op de DVF.com-blog weten dat deze nieuwe lijn verschilt van de Titanium-uitvoeringen omdat die laatste bestond uit unisex-ontwerpen.

“Glass werd ontworpen om je leven eenvoudiger te maken. Het is een nieuwe, unieke manier om te interageren met technologie zonder je af te leiden van je leven. En je moet er ook je persoonlijke stijl mee kunnen uiten. Diane was helemaal mee met deze doelstellingen en bracht onze visie tot leven. De Titanium Collection was unisex, dus ik ben erg blij dat we nu ook expressieve stijlen voor vrouwen hebben”, zegt Olsson.

Deze DVF-samenwerking past in Googles strategie om Glass niet te laten afschrijven als een product voor fanatici – de reden waarom Ivy Ross eerder deze maand werd aangeworven als modebaas. Ross werkte voor Google aan ontwerp en marketing bij Calvin Klein, Swatch, Coach, Mattel, Bausch & Lomb, Gap en art.com.

Google is een samenwerking aangegaan met de Amerikaanse mode-ontwerpster Diane von Fürstenberg om een Google Glass-lijn speciaal voor vrouwen te ontwerpen.

Na hun poging om de bril er wat minder geeky te doen uitzien met zijn eigen Titanium-collectie, voor wie ook echt een bril op sterkte nodig heeft, wil Google nu een stap dichter bij de catwalks zetten.

De DVF Made for Glass-collectie bestaat uit twee modellen, met vijf verschillende kleuren voor het montuur en acht tinten glas. De collectie zal vanaf 23 juni te koop zijn via Net-a-porter en de gebruikelijke Glass-winkel.

[related_article id=”158901″]

De hoofddesigner voor Glass, Isabelle Olsson, liet in een interview op de DVF.com-blog weten dat deze nieuwe lijn verschilt van de Titanium-uitvoeringen omdat die laatste bestond uit unisex-ontwerpen.

“Glass werd ontworpen om je leven eenvoudiger te maken. Het is een nieuwe, unieke manier om te interageren met technologie zonder je af te leiden van je leven. En je moet er ook je persoonlijke stijl mee kunnen uiten. Diane was helemaal mee met deze doelstellingen en bracht onze visie tot leven. De Titanium Collection was unisex, dus ik ben erg blij dat we nu ook expressieve stijlen voor vrouwen hebben”, zegt Olsson.

Deze DVF-samenwerking past in Googles strategie om Glass niet te laten afschrijven als een product voor fanatici – de reden waarom Ivy Ross eerder deze maand werd aangeworven als modebaas. Ross werkte voor Google aan ontwerp en marketing bij Calvin Klein, Swatch, Coach, Mattel, Bausch & Lomb, Gap en art.com.

brildiane von furstenbergdvffashiongooglegoogle glassisabelle olssonivy rossmodenieuwswearables

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!