Microsoft Office blijkt snel populair op iPad
Office uitbrengen voor de iPad was een erg goede zet van Microsoft. Gebruikers van een Apple-tablet kunnen het product duidelijk appreciëren. In de zes weken dat de mobiele suite uit is, werd deze al meer dan 27 miljoen keer binnengehaald.
Dat verkondigde Microsofts Office-directeur Julia White gisteren op de TechED 2014-conferentie in de VS. De cijfers tonen aan dat de populariteit van de mobiele office in de lift zit. Op 3 april, tien dagen voor het bekendmaken van deze cijfers, werd de suite nog maar door twaalf miljoen mensen gebruikt.
[related_article id=”158256″]
De cijfers willen niet zeggen dat 27 miljoen mensen vandaag documenten kunnen aanmaken en bewerken op hun iPad. De apps zijn weliswaar gratis, maar alleen voor wie documenten wil bekijken. Om te bewerken heb je een Office 365-abonnement nodig. Hoeveel nieuwe abonnees de massale download van de apps oplevert wil Microsoft niet kwijt.
Hoewel de populariteit van Office zeker goed nieuws is, hebben de cijfers ook een nare bijklank. Ze maken Microsoft nog maar eens duidelijk hoeveel gebruikers de iPad van concurrent Apple prefereren boven eigen Windowstablets.
Office uitbrengen voor de iPad was een erg goede zet van Microsoft. Gebruikers van een Apple-tablet kunnen het product duidelijk appreciëren. In de zes weken dat de mobiele suite uit is, werd deze al meer dan 27 miljoen keer binnengehaald.
Dat verkondigde Microsofts Office-directeur Julia White gisteren op de TechED 2014-conferentie in de VS. De cijfers tonen aan dat de populariteit van de mobiele office in de lift zit. Op 3 april, tien dagen voor het bekendmaken van deze cijfers, werd de suite nog maar door twaalf miljoen mensen gebruikt.
[related_article id=”158256″]
De cijfers willen niet zeggen dat 27 miljoen mensen vandaag documenten kunnen aanmaken en bewerken op hun iPad. De apps zijn weliswaar gratis, maar alleen voor wie documenten wil bekijken. Om te bewerken heb je een Office 365-abonnement nodig. Hoeveel nieuwe abonnees de massale download van de apps oplevert wil Microsoft niet kwijt.
Hoewel de populariteit van Office zeker goed nieuws is, hebben de cijfers ook een nare bijklank. Ze maken Microsoft nog maar eens duidelijk hoeveel gebruikers de iPad van concurrent Apple prefereren boven eigen Windowstablets.