IBM opent marktplaats voor zijn clouddiensten
De cloud krijgt er een grote speler bij: IBM zet eindelijk de stap naar het online aanbieden van producten via een eigen marktplaats. Via de dienst wil IBM bedrijven de mogelijkheid geven om vlot over te stappen naar de cloud en snel toegang te krijgen tot de hele portfolio van het bedrijf.
Op de marktplaats zien klanten een overzicht van alles wat IBM aanbiedt, van SaaS (software as a service, waar softwarediensten van op een centrale server worden aangeboden) tot ontwikkelaarstools en serverinfrastructuur.
Drie onderdelen
IBM is al langer aanwezig in de professionele cloud met Softlayer, maar tot nu toe bestond er geen handige plaats waar bedrijven een overzicht van infrastructuur en diensten konden raadplegen. IBM’s martkplaats is onderverdeeld in drie segmenten: een deel voor zakenleiders, één voor ontwikkelaars en één voor IT-managers.
Via de nieuwe webstek biedt IBM onder meer zijn platform as a service (Paas) Bluemix aan, waar klanten een ontwikkelingsplatform ter beschikking krijgen en eigen apps kunnen ontwikkelen. Via SaaS kopen geïnteresseerden services van een nog steeds groter wordende lijst van commerciële partners zoals Zend, Sendgrid, MonoDB, Newrelic, Redis Labs, Sonian, Flow Search Crop, Twilio en Ustream. Denk concreet aan software voor big data, analyse en cloudintegratiesoftware. Ook de Softlayer infrastructure as a service (IaaS) wordt aangeboden.
IBM lijkt zich steeds meer te willen profileren als een capabele speler met een uitgebreide portfolio aan diensten en schrikt er daartoe niet van terug om flink te investeren. Recent kondigde het bedrijf aan enkele nieuwe datacenters te zullen neerpoten, een engagement goed voor 1,2 miljard dollar en ook op het gebied van overnames zit de technologiereus niet stil. Maar liefst zeventien nieuwe bedrijven werden onlangs onderdeel van IBM, waaronder Aspera, Cloudant en Silverpop.
De cloud krijgt er een grote speler bij: IBM zet eindelijk de stap naar het online aanbieden van producten via een eigen marktplaats. Via de dienst wil IBM bedrijven de mogelijkheid geven om vlot over te stappen naar de cloud en snel toegang te krijgen tot de hele portfolio van het bedrijf.
Op de marktplaats zien klanten een overzicht van alles wat IBM aanbiedt, van SaaS (software as a service, waar softwarediensten van op een centrale server worden aangeboden) tot ontwikkelaarstools en serverinfrastructuur.
Drie onderdelen
IBM is al langer aanwezig in de professionele cloud met Softlayer, maar tot nu toe bestond er geen handige plaats waar bedrijven een overzicht van infrastructuur en diensten konden raadplegen. IBM’s martkplaats is onderverdeeld in drie segmenten: een deel voor zakenleiders, één voor ontwikkelaars en één voor IT-managers.
Via de nieuwe webstek biedt IBM onder meer zijn platform as a service (Paas) Bluemix aan, waar klanten een ontwikkelingsplatform ter beschikking krijgen en eigen apps kunnen ontwikkelen. Via SaaS kopen geïnteresseerden services van een nog steeds groter wordende lijst van commerciële partners zoals Zend, Sendgrid, MonoDB, Newrelic, Redis Labs, Sonian, Flow Search Crop, Twilio en Ustream. Denk concreet aan software voor big data, analyse en cloudintegratiesoftware. Ook de Softlayer infrastructure as a service (IaaS) wordt aangeboden.
IBM lijkt zich steeds meer te willen profileren als een capabele speler met een uitgebreide portfolio aan diensten en schrikt er daartoe niet van terug om flink te investeren. Recent kondigde het bedrijf aan enkele nieuwe datacenters te zullen neerpoten, een engagement goed voor 1,2 miljard dollar en ook op het gebied van overnames zit de technologiereus niet stil. Maar liefst zeventien nieuwe bedrijven werden onlangs onderdeel van IBM, waaronder Aspera, Cloudant en Silverpop.