Test

Dit is een popup

Google Glass wordt modebewuster

Het Google Glass-team zegt dat het gaat samenwerken met de grootste wereldwijde producent van stijlvolle brilmonturen, om het design van zijn gadget te verbeteren.

Er valt niet meer aan te twijfelen: Google is eindelijk van plan om Glass naar voor te schuiven als een echt consumentenproduct.

 

[related_article id=”158901″]

Op de Google+pagina van Glass staat te lezen dat het ontwikkelteam gaat samenwerken met de enorme Luxottica Group. Dat is de eigenaar van onder andere Ray-Ban, Oakley, Vogue Eyewear, Persol, Oliver Peoples, Alain Mikli en Arnetetto. Glass moet hiermee een flinke duw in de rug krijgen op het vlak van stijl, ontwerp en distributie.

“Luxottica weet hoe het producten moet bouwen, distribueren en verkopen waar klanten en consumenten ook echt van houden – iets waar we bij Glass ook enorm belangrijk vinden”, staat in het bericht. “Zij zullen hun ontwerp- en productie-expertise inbrengen, waardoor we samen nog meer keuzemogelijkheden naar onze proefpersonen kunnen brengen. Daarenboven zullen Luxottica’s retail- en groothandelkanalen ons helpen om Glass beschikbaar te maken voor zo veel mogelijk mensen.”

Google laat weten dat je Glass nog niet meteen geïncorporeerd zal zien in je favoriete Oakleys, maar dat de aankondiging “het begin is van een nieuw hoofdstuk in het design van Glass”.

We weten nog steeds niet wanneer een consumentenversie van Glass verkrijgbaar zou kunnen maken voor een sterveling. En dan niet alleen voor een early adopter die 1500 dollar kan spenderen aan een bètaproduct.

Deze aankondiging volgt wel kort na Googles heel publieke poging om een aantal “mythes” over Glass van de baan te vegen.

Er valt niet meer aan te twijfelen: Google is eindelijk van plan om Glass naar voor te schuiven als een echt consumentenproduct.

 

[related_article id=”158901″]

Op de Google+pagina van Glass staat te lezen dat het ontwikkelteam gaat samenwerken met de enorme Luxottica Group. Dat is de eigenaar van onder andere Ray-Ban, Oakley, Vogue Eyewear, Persol, Oliver Peoples, Alain Mikli en Arnetetto. Glass moet hiermee een flinke duw in de rug krijgen op het vlak van stijl, ontwerp en distributie.

“Luxottica weet hoe het producten moet bouwen, distribueren en verkopen waar klanten en consumenten ook echt van houden – iets waar we bij Glass ook enorm belangrijk vinden”, staat in het bericht. “Zij zullen hun ontwerp- en productie-expertise inbrengen, waardoor we samen nog meer keuzemogelijkheden naar onze proefpersonen kunnen brengen. Daarenboven zullen Luxottica’s retail- en groothandelkanalen ons helpen om Glass beschikbaar te maken voor zo veel mogelijk mensen.”

Google laat weten dat je Glass nog niet meteen geïncorporeerd zal zien in je favoriete Oakleys, maar dat de aankondiging “het begin is van een nieuw hoofdstuk in het design van Glass”.

We weten nog steeds niet wanneer een consumentenversie van Glass verkrijgbaar zou kunnen maken voor een sterveling. En dan niet alleen voor een early adopter die 1500 dollar kan spenderen aan een bètaproduct.

Deze aankondiging volgt wel kort na Googles heel publieke poging om een aantal “mythes” over Glass van de baan te vegen.

brilgadgetsglassgooglegoogle glassluxoticcamobielmontuurnieuwsoakleyontspanningray-ban

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!