Liedje van Twitter Music is uit
De app en website Twitter Music waren twee pogingen van Twitter om zijn gebruikers aan te zetten muziek sociaal te delen. Met hashtags als #NowPlaying gaf de app muzikale suggesties van mensen die je volgde.
Celebrities
De dienst werd met veel bombarie gelanceerd, nadat deze lange tijd alleen beschikbaar was op uitnodiging en ook bijna alleen door beroemdheden werd gebruikt. Volgens bronnen van AllThingsD echter was Twitter Music vanaf het begin een complete flop.
[related_article id=”160734″]
De app is nu door Twitter uit de Apple App Store gehaald. Wie deze al had geïnstalleerd, kan haar nog gebruiken tot 18 april.
Blijven experimenteren
Het fundament van Twitter Music was het Australische We Are Hunted, een dienst die Twitter in 2012 overnam. Het eigenlijke streamen van de muziek gebeurde echter door bestaande diensten als Rdio, Spotify en iTunes Radio.
Volgens Twitter zal het blijven experimenteren met “nieuwe manieren om jullie geweldige content te geven, gebaseerd op de muzikale activiteit die we elke dag op Twitter zien”.
Twitter Music stond al in onze top tien van grootste flops van 2013.
De app en website Twitter Music waren twee pogingen van Twitter om zijn gebruikers aan te zetten muziek sociaal te delen. Met hashtags als #NowPlaying gaf de app muzikale suggesties van mensen die je volgde.
Celebrities
De dienst werd met veel bombarie gelanceerd, nadat deze lange tijd alleen beschikbaar was op uitnodiging en ook bijna alleen door beroemdheden werd gebruikt. Volgens bronnen van AllThingsD echter was Twitter Music vanaf het begin een complete flop.
[related_article id=”160734″]
De app is nu door Twitter uit de Apple App Store gehaald. Wie deze al had geïnstalleerd, kan haar nog gebruiken tot 18 april.
Blijven experimenteren
Het fundament van Twitter Music was het Australische We Are Hunted, een dienst die Twitter in 2012 overnam. Het eigenlijke streamen van de muziek gebeurde echter door bestaande diensten als Rdio, Spotify en iTunes Radio.
Volgens Twitter zal het blijven experimenteren met “nieuwe manieren om jullie geweldige content te geven, gebaseerd op de muzikale activiteit die we elke dag op Twitter zien”.
Twitter Music stond al in onze top tien van grootste flops van 2013.