Test

Dit is een popup

Ook Rdio legt geen tijdslimieten meer op

Rdio-gebruikers mogen onbeperkt naar muziek luisteren op hun pc, voorlopig wel alleen in de VS. Rivaal Spotify kondigde donderdag al hetzelfde aan, maar wereldwijd.

De muziekdienst Rdio streamt voortaan volledig en onbeperkt gratis muziek via zijn webspeler. Net zoals zijn rivaal Spotify hanteerde Rdio vroeger een bepaalde tijdslimiet: je kon maar een beperkt aantal uren per maand gratis luisteren. Die restrictie is nu opgeheven, zowel bij Rdio als Spotify.

Voor Spotify geldt de nieuwe maatregel wel in alle landen waar de dienst beschikbaar is. Bij Rdio is gratis luisteren voorlopig enkel in de Verenigde Staten beschikbaar.

[related_article id=”160734″]

Geen reclame voor tien dollar
Bij de twee diensten zal de muziek nog wel geregeld onderbroken worden voor reclame, maar volgens Rdio zullen die kort en niet irritant zijn. “Wie gratis luistert, krijgt een mix van aankondigingen van nieuwe functies, boodschappen van partnermerken, aankondigingen van exclusieve content en andere nuttige tips”, zo kondigt Rdio aan.

Wie geen reclame wil horen, kan nog altijd een abonnement nemen van tien dollar per maand.

Al in september aangekondigd
Rdio werd in 2010 in de VS gelanceerd en ging de concurrentie aan met rivalen als MOG en Spotify. Het bedrijf heeft een catalogus van meer dan twintig miljoen nummers die men kan beluisteren en delen via het web, sociale netwerken en mobiele toestellen.

Hoewel het lijkt alsof de aankondiging van Rdio flink geïnspireerd is op die van Spotify, had het bedrijf dit in september al aangekondigd. Rdio sloot toen een overeenkomst met Cumulus, een grote uitbater van radiostations in de VS. In ruil voor ‘brede toegang’ tot de programmatie van Cumulus, om beter de concurrentie aan te gaan met Spotify en Pandora, zou Cumulus reclame gaan verkopen op de gratis variant van Rdio.

Moordende concurrentie
Internetstreaming is het snelst groeiende segment van de muziekbranche, maar de concurrentie is er moordend. Ook Rdio mocht dat ondervinden: het bedrijf moest onlangs afslanken en mensen ontslaan om het hoofd boven water te houden. Het bedrijf duidde toen ook een nieuwe CEO aan: Anthony Bay, een oudgediende van Amazon, Microsoft en Apple. 

De muziekdienst Rdio streamt voortaan volledig en onbeperkt gratis muziek via zijn webspeler. Net zoals zijn rivaal Spotify hanteerde Rdio vroeger een bepaalde tijdslimiet: je kon maar een beperkt aantal uren per maand gratis luisteren. Die restrictie is nu opgeheven, zowel bij Rdio als Spotify.

Voor Spotify geldt de nieuwe maatregel wel in alle landen waar de dienst beschikbaar is. Bij Rdio is gratis luisteren voorlopig enkel in de Verenigde Staten beschikbaar.

[related_article id=”160734″]

Geen reclame voor tien dollar
Bij de twee diensten zal de muziek nog wel geregeld onderbroken worden voor reclame, maar volgens Rdio zullen die kort en niet irritant zijn. “Wie gratis luistert, krijgt een mix van aankondigingen van nieuwe functies, boodschappen van partnermerken, aankondigingen van exclusieve content en andere nuttige tips”, zo kondigt Rdio aan.

Wie geen reclame wil horen, kan nog altijd een abonnement nemen van tien dollar per maand.

Al in september aangekondigd
Rdio werd in 2010 in de VS gelanceerd en ging de concurrentie aan met rivalen als MOG en Spotify. Het bedrijf heeft een catalogus van meer dan twintig miljoen nummers die men kan beluisteren en delen via het web, sociale netwerken en mobiele toestellen.

Hoewel het lijkt alsof de aankondiging van Rdio flink geïnspireerd is op die van Spotify, had het bedrijf dit in september al aangekondigd. Rdio sloot toen een overeenkomst met Cumulus, een grote uitbater van radiostations in de VS. In ruil voor ‘brede toegang’ tot de programmatie van Cumulus, om beter de concurrentie aan te gaan met Spotify en Pandora, zou Cumulus reclame gaan verkopen op de gratis variant van Rdio.

Moordende concurrentie
Internetstreaming is het snelst groeiende segment van de muziekbranche, maar de concurrentie is er moordend. Ook Rdio mocht dat ondervinden: het bedrijf moest onlangs afslanken en mensen ontslaan om het hoofd boven water te houden. Het bedrijf duidde toen ook een nieuwe CEO aan: Anthony Bay, een oudgediende van Amazon, Microsoft en Apple. 

muzieknieuwsontspanningrdiospotifystreaming

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!