Instagram-gebruikers blij met reclame
Instagram is onlangs begonnen met het plaatsen van kwalitatief hoogwaardige advertenties, waarbij uiteraard veel gebruikgemaakt wordt van beeldmateriaal. Deze ads vallen volgens de fotodeeldienst goed in de smaak.
Eerder deze week maakte Instagram de resultaten bekend van de eerste vier campagnes. Dat heeft Levi"s en Ben & Jerry"s, twee bedrijven die meedoen aan het project, geen windeieren gelegd. Met hun gesponsorde foto"s bereikten ze in een week tijd meer dan zeven miljoen mensen in de Verenigde Staten.
Jargon
De bekendmakingen van Instagram zijn doordrenkt met reclamejargon, waardoor het lastig is ze goed te interpreteren. Een van de conclusies is dat gebruikers die een bepaalde advertentie vaker zagen zich deze goed konden herinneren. Maar of dat kwam omdat ze hem leuk vonden of juist haatten is daar niet uit op te maken.
“Zeventien procent van de mensen die één advertentie zag voor Ben & Jerry"s Scotchy Scotch Scotch werd zich bewust van de nieuwe smaak”, laat Instagram weten. “Tevens associeerden ze het nieuwe product direct met het merk Ben & Jerry"s.”
Sentiment
Je kunt voorzichtig stellen dat uit de resultaten blijkt dat Instagram-gebruikers goed reageren op de nieuwe advertenties. Dat is een heel ander sentiment dan toen de fotodeeldienst voor het eerst een advertentie publiceerde. Toen werd het bedrijf overspoeld met negatieve reacties.
Inmiddels lijkt het erop dat de meer dan 150 miljoen actieve gebruikers zich neer hebben gelegd bij het idee van advertenties in hun voorheen "schone" tijdlijn.
Het zal overigens geen toeval zijn dat Instagram deze positieve resultaten naar buiten brengt op de dag dat moederbedrijf Facebook begint met videoadvertenties die automatisch beginnen met afspelen.
Instagram is onlangs begonnen met het plaatsen van kwalitatief hoogwaardige advertenties, waarbij uiteraard veel gebruikgemaakt wordt van beeldmateriaal. Deze ads vallen volgens de fotodeeldienst goed in de smaak.
Eerder deze week maakte Instagram de resultaten bekend van de eerste vier campagnes. Dat heeft Levi"s en Ben & Jerry"s, twee bedrijven die meedoen aan het project, geen windeieren gelegd. Met hun gesponsorde foto"s bereikten ze in een week tijd meer dan zeven miljoen mensen in de Verenigde Staten.
Jargon
De bekendmakingen van Instagram zijn doordrenkt met reclamejargon, waardoor het lastig is ze goed te interpreteren. Een van de conclusies is dat gebruikers die een bepaalde advertentie vaker zagen zich deze goed konden herinneren. Maar of dat kwam omdat ze hem leuk vonden of juist haatten is daar niet uit op te maken.
“Zeventien procent van de mensen die één advertentie zag voor Ben & Jerry"s Scotchy Scotch Scotch werd zich bewust van de nieuwe smaak”, laat Instagram weten. “Tevens associeerden ze het nieuwe product direct met het merk Ben & Jerry"s.”
Sentiment
Je kunt voorzichtig stellen dat uit de resultaten blijkt dat Instagram-gebruikers goed reageren op de nieuwe advertenties. Dat is een heel ander sentiment dan toen de fotodeeldienst voor het eerst een advertentie publiceerde. Toen werd het bedrijf overspoeld met negatieve reacties.
Inmiddels lijkt het erop dat de meer dan 150 miljoen actieve gebruikers zich neer hebben gelegd bij het idee van advertenties in hun voorheen "schone" tijdlijn.
Het zal overigens geen toeval zijn dat Instagram deze positieve resultaten naar buiten brengt op de dag dat moederbedrijf Facebook begint met videoadvertenties die automatisch beginnen met afspelen.