Samsung haalt Apple in op vlak van mobiel internetgebruik
Samsung heeft het voortouw genomen als het nummer één merk op vlak van mobiel internetverkeer. Dat staat te lezen in het StatCounter’s Internet Wars Report (PDF).
StatCounter heeft alle wijzigingen tussen besturingssystemen, toestellen en browsers het afgelopen jaar gemonitord en hierover een uitgebreid verslag gepubliceerd. De resultaten zijn opmerkelijk.
[related_article id=”158256″]
Een jaar geleden, in juli 2012, was Nokia nog leider op vlak van mobiel internetgebruik. De Finse fabrikant had een marktaandeel van 28,05% en werd op de voet gevolgd door Apple met 25,43% marktaandeel. Samsung veroverde toen een derde positie met 19,46%.
In juni 2013 liggen de cijfers totaal anders. Nokia en Samsung ruilen hun podiumposities. Samsung staat op nummer één met 25,47%, Apple blijft op de tweede plaats met 25,09% en Nokia zakt naar een derde positie met 21,96%. BlackBerry zakte met zo’n 5% tot een luttele 3,62% marktaandeel.
Als we enkel naar de Verenigde Staten kijken, krijgen we een totaal ander beeld. Apple heeft er een erg dominante eerste plaats met 54,85% terwijl Samsung amper 12,65% van de koek bezit.
In het Verenigd Koninkrijk is de situatie vergelijkbaar. Apple leidt er met 47,97% marktaandeel terwijl Samsung met 20,45% op de tweede positie staat.
Samsung heeft het voortouw genomen als het nummer één merk op vlak van mobiel internetverkeer. Dat staat te lezen in het StatCounter’s Internet Wars Report (PDF).
StatCounter heeft alle wijzigingen tussen besturingssystemen, toestellen en browsers het afgelopen jaar gemonitord en hierover een uitgebreid verslag gepubliceerd. De resultaten zijn opmerkelijk.
[related_article id=”158256″]
Een jaar geleden, in juli 2012, was Nokia nog leider op vlak van mobiel internetgebruik. De Finse fabrikant had een marktaandeel van 28,05% en werd op de voet gevolgd door Apple met 25,43% marktaandeel. Samsung veroverde toen een derde positie met 19,46%.
In juni 2013 liggen de cijfers totaal anders. Nokia en Samsung ruilen hun podiumposities. Samsung staat op nummer één met 25,47%, Apple blijft op de tweede plaats met 25,09% en Nokia zakt naar een derde positie met 21,96%. BlackBerry zakte met zo’n 5% tot een luttele 3,62% marktaandeel.
Als we enkel naar de Verenigde Staten kijken, krijgen we een totaal ander beeld. Apple heeft er een erg dominante eerste plaats met 54,85% terwijl Samsung amper 12,65% van de koek bezit.
In het Verenigd Koninkrijk is de situatie vergelijkbaar. Apple leidt er met 47,97% marktaandeel terwijl Samsung met 20,45% op de tweede positie staat.