Test

Dit is een popup

Opgepast, Facebookers! Die ene status kan je een job kosten!

Uit een onderzoek blijkt dat bedrijven één op tien jonge sollicitanten weigeren door de inhoud die de jongeren op sociale netwerken delen.

Steeds meer bedrijven snuffelen in de online profielen van jonge sollicitanten. Wanneer de inhoud niet gepast is, krijgen ze zelfs geen uitnodiging voor een jobinterview. Dat blijkt uit een internationaal onderzoek van On Device Research. Eén op tien mensen tussen 16 en 34 jaar krijgt geen sollicitatiegesprek door de foto’s of berichten die hij of zij op Facebook, Twitter, Pinterest of andere sociale netwerken publiceert.

“Het is in dit economisch klimaat al moeilijk genoeg om een job te vinden”, zegt Sarah Quinn, marketing manager bij On Device Research. “Helemaal verontrustend is dat die jonge werkzoekende het zelfs niet erg blijken te vinden dat ze geen kansen krijgen door wat ze online allemaal delen.”

On Device Research heeft 17.657 mensen tussen 16 en 34 jaar ondervraagd. Het onderzoeksbureau interviewde jongeren uit het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, China, India, Nigeria en Brazilië. Tien procent van de jonge werkzoekenden beseft dat ie door zijn of haar online statussen geweigerd wordt. Erger nog is dat maar liefst 66% er niet mee in zit dat zijn of haar online profiel de kans op een job aantast.

Volgens Quinn is enige opvoeding over sociale netwerken ontzettend belangrijk.  

Steeds meer bedrijven snuffelen in de online profielen van jonge sollicitanten. Wanneer de inhoud niet gepast is, krijgen ze zelfs geen uitnodiging voor een jobinterview. Dat blijkt uit een internationaal onderzoek van On Device Research. Eén op tien mensen tussen 16 en 34 jaar krijgt geen sollicitatiegesprek door de foto’s of berichten die hij of zij op Facebook, Twitter, Pinterest of andere sociale netwerken publiceert.

“Het is in dit economisch klimaat al moeilijk genoeg om een job te vinden”, zegt Sarah Quinn, marketing manager bij On Device Research. “Helemaal verontrustend is dat die jonge werkzoekende het zelfs niet erg blijken te vinden dat ze geen kansen krijgen door wat ze online allemaal delen.”

On Device Research heeft 17.657 mensen tussen 16 en 34 jaar ondervraagd. Het onderzoeksbureau interviewde jongeren uit het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, China, India, Nigeria en Brazilië. Tien procent van de jonge werkzoekenden beseft dat ie door zijn of haar online statussen geweigerd wordt. Erger nog is dat maar liefst 66% er niet mee in zit dat zijn of haar online profiel de kans op een job aantast.

Volgens Quinn is enige opvoeding over sociale netwerken ontzettend belangrijk.  

carri-renieuwsonderzoeksociale netwerken

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!