Test

Dit is een popup

Yahoo doet bod op videodienst Hulu

Vlak na de overname van blogportaal Tumblr zet Yahoo! zijn zinnen op videosite Hulu. Maar de zoekmachine is niet de enige die naar de hand dingt van de populaire dienst.

Volgens AllthingsD, dat als eerste van het bod hoorde, heeft Yahoo! tussen de 600 en 800 miljoen dollar over voor Hulu. De videosite, die tegen betaling zo"n 70.000 afleveringen van tv-shows aanbiedt en ook zelf programma"s maakt, wist in het afgelopen jaar zijn aantal abonnees te verdubbelen.

Het zag bovendien zijn inkomsten flink stijgen: vorig jaar bracht Hulu met abonnees en advertenties 695 miljoen dollar aan inkomsten in het laatje, tegenover 420 miljoen dollar in 2011. En hoewel zijn 4 miljoen klanten in het niet vallen bij de 29 miljoen van Netflix, heeft Hulu een rooskleurige toekomst in het verschiet.

Hulu is op dit moment eigendom van mediareuzen Newscorp, Comcast en Disney Corp. en is een gewilde prijs voor Yahoo!. Eerder dit jaar probeerde de zoekmachine al een meerderheidsbelang te nemen in videodienst Dailymotion, maar daar stak de Franse regering een stokje voor.

Yahoo! kan een videosite uitstekend gebruiken om advertenties bij te plaatsen, een praktijk die Google met YouTube heeft geperfectioneerd. De betalende leden van Hulu kunnen daarnaast worden overgehaald om andere producten af te nemen van Yahoo!.

Zover is het nog niet, want Hulu staat in de belangstelling van verschillende grote spelers op de Amerikaanse tv-markt, waaronder DirecTV en TimeCast Warner. En het is nog lang niet zeker of de huidige eigenaren Hulu eigenlijk wel willen verkopen.

Op het oorlogspad
Onder leiding van de ambitieuze CEO Marissa Mayer is Yahoo!, dat vorig jaar zo"n 5 miljard aan omzet genereerde, op het oorlogspad. Naast de overname van Tumblr, voor 1,1 miljard dollar, gooide het fotodienst Flickr flink op de schop. En de kans is groot dat Mayer nog niet is uitgewinkeld.

Volgens AllthingsD, dat als eerste van het bod hoorde, heeft Yahoo! tussen de 600 en 800 miljoen dollar over voor Hulu. De videosite, die tegen betaling zo"n 70.000 afleveringen van tv-shows aanbiedt en ook zelf programma"s maakt, wist in het afgelopen jaar zijn aantal abonnees te verdubbelen.

Het zag bovendien zijn inkomsten flink stijgen: vorig jaar bracht Hulu met abonnees en advertenties 695 miljoen dollar aan inkomsten in het laatje, tegenover 420 miljoen dollar in 2011. En hoewel zijn 4 miljoen klanten in het niet vallen bij de 29 miljoen van Netflix, heeft Hulu een rooskleurige toekomst in het verschiet.

Hulu is op dit moment eigendom van mediareuzen Newscorp, Comcast en Disney Corp. en is een gewilde prijs voor Yahoo!. Eerder dit jaar probeerde de zoekmachine al een meerderheidsbelang te nemen in videodienst Dailymotion, maar daar stak de Franse regering een stokje voor.

Yahoo! kan een videosite uitstekend gebruiken om advertenties bij te plaatsen, een praktijk die Google met YouTube heeft geperfectioneerd. De betalende leden van Hulu kunnen daarnaast worden overgehaald om andere producten af te nemen van Yahoo!.

Zover is het nog niet, want Hulu staat in de belangstelling van verschillende grote spelers op de Amerikaanse tv-markt, waaronder DirecTV en TimeCast Warner. En het is nog lang niet zeker of de huidige eigenaren Hulu eigenlijk wel willen verkopen.

Op het oorlogspad
Onder leiding van de ambitieuze CEO Marissa Mayer is Yahoo!, dat vorig jaar zo"n 5 miljard aan omzet genereerde, op het oorlogspad. Naast de overname van Tumblr, voor 1,1 miljard dollar, gooide het fotodienst Flickr flink op de schop. En de kans is groot dat Mayer nog niet is uitgewinkeld.

advertentiesdisneyhulunieuwsovernamevideoyahoozoekmachine

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!