Facebook geeft gebruikers kortingen
Het zijn drukke dagen voor Facebook. Enkele dagen geleden stelde het grootste sociale netwerk nog een nieuw betaalsysteem in eigen valuta voor app-ontwikkelaars voor. Nu krijgt het advertentieprogramma een flinke opfrisbeurt.
Facebook blijft uitpakken met nieuwigheden op de Game Developers Conference in San Francisco. De Ads Create Tool is grondig onder handen genomen. De upgrade is tweeledig. Ten eerste kan het systeem nu opmerken welke versie van iOS of Android (bijvoorbeeld Jelly Bean 4.2 of iOS 5.0) gebruikt wordt. Daarnaast kunnen er specifieke advertenties gemaakt worden voor toestellen die enkel via wifi connecteren. Dankzij deze aanpassingen kunnen ontwikkelaars (en hun marketing teams) echt advertenties en kortingen op maat maken voor individuele gebruikers.
Calvin Grunewald, software ingenieur bij Facebook, haalt een voorbeeld aan in een blogpost van woensdag. “Deze nieuwigheden kunnen erg interessant zijn als je bijvoorbeeld wilt adverteren voor gebruikers met een iPad met uitsluitend wifi-verbinding.”
De Ads Create Tool, een proces dat uit zes stappen bestaat, geeft ontwikkelaars de kans geeft om grote campagnes te voeren in bepaalde gebieden. Er kunnen nu specifieke instellingen gemaakt worden om desktop- of mobiele gebruikers te bereiken en er kunnen budgetgrenzen ingesteld worden.
Ontwikkelaars en adverteerders die meer willen weten over de nieuwe functies, kunnen 17 april een live online vragenuurtje bijwonen.
Het zijn drukke dagen voor Facebook. Enkele dagen geleden stelde het grootste sociale netwerk nog een nieuw betaalsysteem in eigen valuta voor app-ontwikkelaars voor. Nu krijgt het advertentieprogramma een flinke opfrisbeurt.
Facebook blijft uitpakken met nieuwigheden op de Game Developers Conference in San Francisco. De Ads Create Tool is grondig onder handen genomen. De upgrade is tweeledig. Ten eerste kan het systeem nu opmerken welke versie van iOS of Android (bijvoorbeeld Jelly Bean 4.2 of iOS 5.0) gebruikt wordt. Daarnaast kunnen er specifieke advertenties gemaakt worden voor toestellen die enkel via wifi connecteren. Dankzij deze aanpassingen kunnen ontwikkelaars (en hun marketing teams) echt advertenties en kortingen op maat maken voor individuele gebruikers.
Calvin Grunewald, software ingenieur bij Facebook, haalt een voorbeeld aan in een blogpost van woensdag. “Deze nieuwigheden kunnen erg interessant zijn als je bijvoorbeeld wilt adverteren voor gebruikers met een iPad met uitsluitend wifi-verbinding.”
De Ads Create Tool, een proces dat uit zes stappen bestaat, geeft ontwikkelaars de kans geeft om grote campagnes te voeren in bepaalde gebieden. Er kunnen nu specifieke instellingen gemaakt worden om desktop- of mobiele gebruikers te bereiken en er kunnen budgetgrenzen ingesteld worden.
Ontwikkelaars en adverteerders die meer willen weten over de nieuwe functies, kunnen 17 april een live online vragenuurtje bijwonen.