Test

Dit is een popup

80 procent marketing gebeurt online in 2013

Nederlandse marketeers zien hun budget krimpen. Toch verwacht de helft online te investeren in 2013 en 69 procent verwacht meer geld te pompen in conversaties. 80 procent van alle marketing zal in 2013 online gebeuren.

Nederlandse marketeers zien hun budget krimpen. Toch verwacht de helft online te investeren in 2013 en  69 procent verwacht meer geld te pompen in conversaties. 80 procent van alle marketing zal in 2013 online gebeuren.

82 procent van de Nederlandse marketeers heeft veel vertrouwen in 2013. Van de marketeers gaat 51 procent investeren en 62 procent kiest voor een andere koers dan in 2012. Maar liefst 80 procent van de marketing zal online georiënteerd zijn. Dat blijkt uit het onderzoek ‘DM Barometer – Special: De marketeer in 2013’ van DDMA, NIMA, Tijdschrift voor Marketing en OMG/Mailmedia.

Direct mail niet dood

Het grootste percentage (17 procent) marketeers dichtte in de categorie dialoogmarketing sociale media de grootste kansen toe. Traditionele marketingmiddelen komen ook veelvuldig terug in het onderzoek. De traditionele direct mail marketing is bijvoorbeeld nog niet afgeschreven. Tien procent van de marketeers vindt dat direct mail marketing geschiedenis, maar een meerderheid vindt dat het altijd een plek zal hebben binnen marketing. Het percentage ondervraagden dat vindt dat direct mail springlevend is, is wel gedaald van 25 procent naar 12 procent.

Privacy

Een derde van de marketeers vindt dat privacy een probleem is van de overheid. De meerderheid vindt echter dat het bedrijfsleven zelf verantwoordelijk is voor de privacy van de persoonsgegevens van de consument. De politiek zou zich overigens volgens 78 procent van de ondervraagden meer druk maken om de bescherming van persoonsgegevens dan de consument.

Het grootste probleem van 2013 is volgens marketeers een gebrek aan budget. Een lichtpuntje is dat 69 procent van de marketeers denkt dat de investering in dialoogmarketing in het Nederlandse bedrijfsleven in 2013 hoger zal zijn dan vorig jaar.

Nederlandse marketeers zien hun budget krimpen. Toch verwacht de helft online te investeren in 2013 en  69 procent verwacht meer geld te pompen in conversaties. 80 procent van alle marketing zal in 2013 online gebeuren.

82 procent van de Nederlandse marketeers heeft veel vertrouwen in 2013. Van de marketeers gaat 51 procent investeren en 62 procent kiest voor een andere koers dan in 2012. Maar liefst 80 procent van de marketing zal online georiënteerd zijn. Dat blijkt uit het onderzoek ‘DM Barometer – Special: De marketeer in 2013’ van DDMA, NIMA, Tijdschrift voor Marketing en OMG/Mailmedia.

Direct mail niet dood

Het grootste percentage (17 procent) marketeers dichtte in de categorie dialoogmarketing sociale media de grootste kansen toe. Traditionele marketingmiddelen komen ook veelvuldig terug in het onderzoek. De traditionele direct mail marketing is bijvoorbeeld nog niet afgeschreven. Tien procent van de marketeers vindt dat direct mail marketing geschiedenis, maar een meerderheid vindt dat het altijd een plek zal hebben binnen marketing. Het percentage ondervraagden dat vindt dat direct mail springlevend is, is wel gedaald van 25 procent naar 12 procent.

Privacy

Een derde van de marketeers vindt dat privacy een probleem is van de overheid. De meerderheid vindt echter dat het bedrijfsleven zelf verantwoordelijk is voor de privacy van de persoonsgegevens van de consument. De politiek zou zich overigens volgens 78 procent van de ondervraagden meer druk maken om de bescherming van persoonsgegevens dan de consument.

Het grootste probleem van 2013 is volgens marketeers een gebrek aan budget. Een lichtpuntje is dat 69 procent van de marketeers denkt dat de investering in dialoogmarketing in het Nederlandse bedrijfsleven in 2013 hoger zal zijn dan vorig jaar.

marketingnederlandnieuwsonlineverwachtingen

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!