Dropbox zet foto’s voorop met aankoop Snapjoy
Dropbox doet een laatste kerstaankoop en lijft fotodienst Snapjoy in. De opslagspecialist begint steeds meer op een multimediaportaal te lijken.
De makers van Snapjoy bevestigden woensdag via de bedrijfsblog dat het in handen is gekomen van Dropbox. De fotodienst is voor een onbekend bedrag verkocht aan de bekende opslagdienst en sluit de registratie voor nieuwe leden.
“Maak je allereerst geen zorgen: je foto’s zijn veilig”, zeggen de beheerders. “Hoewel we geen nieuwe registraties meer accepteren, kunnen bestaande gebruikers Snapjoy blijven gebruiken om foto’s te delen en van ze te genieten zoals ze gewoon zijn.”
[related_article id=”161563″]
Slimme fotoverzameling
Snapjoy is een wat vreemde eend in de bijt in de wereld van fotodiensten. Het slurpt foto’s op van online en offline bronnen (iPhone, Instagram, Picasa) en slaat die op bij een account in de cloud. Gebruikers bepalen vervolgens welke foto’s gedeeld worden met vrienden, op uitnodiging of via een sociaal netwerk.
Het jonge bedrijf geeft foto’s weer in de volgorde dat mensen ze ‘geleefd’ hebben, dus in feite op een chronologische tijdslijn.
Met de aankoop heeft Dropbox zich duidelijk tot doel gesteld om zichzelf een kansrijke positie te verschaffen in de wereld van fotoportalen. Het voegde al eerder de mogelijkheid toe voor zijn desktopprogramma om automatisch foto’s te importeren van externe opslag en heeft afbeeldingen ook centraal staan in de 2.0-versie van zijn iOS-app.
Snapjoy is de tweede overname die Dropbox in korte tijd bekendmaakt, nadat het eerder streaming muziekdienst Audiogalaxy opkocht.
In beide gevallen probeert het zich onmisbaar te maken zonder zijn gebruikers te verplichten welk besturingssysteem ze moeten gebruiken.
Dropbox doet een laatste kerstaankoop en lijft fotodienst Snapjoy in. De opslagspecialist begint steeds meer op een multimediaportaal te lijken.
De makers van Snapjoy bevestigden woensdag via de bedrijfsblog dat het in handen is gekomen van Dropbox. De fotodienst is voor een onbekend bedrag verkocht aan de bekende opslagdienst en sluit de registratie voor nieuwe leden.
“Maak je allereerst geen zorgen: je foto’s zijn veilig”, zeggen de beheerders. “Hoewel we geen nieuwe registraties meer accepteren, kunnen bestaande gebruikers Snapjoy blijven gebruiken om foto’s te delen en van ze te genieten zoals ze gewoon zijn.”
[related_article id=”161563″]
Slimme fotoverzameling
Snapjoy is een wat vreemde eend in de bijt in de wereld van fotodiensten. Het slurpt foto’s op van online en offline bronnen (iPhone, Instagram, Picasa) en slaat die op bij een account in de cloud. Gebruikers bepalen vervolgens welke foto’s gedeeld worden met vrienden, op uitnodiging of via een sociaal netwerk.
Het jonge bedrijf geeft foto’s weer in de volgorde dat mensen ze ‘geleefd’ hebben, dus in feite op een chronologische tijdslijn.
Met de aankoop heeft Dropbox zich duidelijk tot doel gesteld om zichzelf een kansrijke positie te verschaffen in de wereld van fotoportalen. Het voegde al eerder de mogelijkheid toe voor zijn desktopprogramma om automatisch foto’s te importeren van externe opslag en heeft afbeeldingen ook centraal staan in de 2.0-versie van zijn iOS-app.
Snapjoy is de tweede overname die Dropbox in korte tijd bekendmaakt, nadat het eerder streaming muziekdienst Audiogalaxy opkocht.
In beide gevallen probeert het zich onmisbaar te maken zonder zijn gebruikers te verplichten welk besturingssysteem ze moeten gebruiken.