Test

Dit is een popup

Zet uw e-shop bovenaan in Google

Uw e-shop moet gevonden worden, vooral dan in een zoekmachine als Google. Voor het bepalen van de zoekresultaten hanteert Google ongeveer 200 parameters. Maar met deze vuistregels komt u een heel eind.

Google analyseert voortdurend alle content op internet en probeert aan de hand van een resem factoren te achterhalen waar deze content over gaat en hoeveel die content waard is.

Wilt u dat uw e-shop wordt gevonden, dan zult u er om te beginnen al voor moeten zorgen dat uw webpagina’s geoptimaliseerd zijn voor bepaalde zoekwoorden. Waarmee we meteen zijn aanbeland bij de eerste vuistregel.

[related_article id=”158901″]

Kies de juiste woorden
Elk woord kan een zoekwoord zijn, en dus moet u uw website zo inrichten dat hij gevonden kan worden op bepaalde zoekwoorden. Vraag u dus af wat de kern van uw website is: op welk gebied wil u autoriteit claimen en onderscheid maken ten opzichte van anderen? Met andere woorden: welke zoekwoorden zijn relevant voor uw site?

Er bestaan verschillende hulpprogramma’s waarmee u de zoekwoorden kunt vinden die bepalend kunnen zijn voor een hoge positie van uw site. Zulke programma’s, zoals Googles Hulpprogramma voor Zoekwoorden, dat onderdeel is van Google Adwords, geven inzage in zoekwoordsuggesties, maar ook in het zoekvolume in een bepaalde periode.

U zet de relevante termen woorden overigens ook best in uw URL’s. Zo verwacht u bij een url als www.pagina.net/promoties.html een site met promoties als thema.

Wees uniek
Een site zonder content is leeg en zal daardoor niet of slecht vindbaar zijn. De content moet niet alleen relevant, maar ook uniek zijn. Vaak ziet u dat er bij derden content "geleend" wordt om de eigen site aan te vullen.

Dit zorgt er ook voor dat heel wat van de teksten op uw site ‘duplicate’ content wordt, waardoor de pagina minder kans maakt om hoog te scoren binnen Google.

Omschrijf uw pagina’s
De metasectie met titel en beschrijving van een e-shop wordt al te vaak over het hoofd gekeken. In dit deel worden de titel van de pagina en de omschrijving opgenomen.
Die informatie staat eigenlijk los van de eigenlijke content. U kunt hier wervende en bondige teksten invullen, zodat mensen sneller op uw site zullen klikken in Google.

Link en laat linken
Om hoog te eindigen in de zoekresultaten van Google, is het belangrijk dat andere sites naar de uwe verwijzen. Hoe belangrijker de site die naar u verwijst, hoe groter de impact op de vindbaarheid van uw site in Google.
Wanneer de verwijzing ook nog eens bestaat uit de gewenste zoekwoorden in combinatie met een passende ankertekst, wordt Google helemaal blij.

Foto-onderschriften
Niet alleen uw tekst zorgt ervoor dat u hoog scoort in Google, er zijn nog wel enkele factoren die een invloed hebben. Denk maar aan afbeeldingen. Op elke e-shop zijn ze wel te vinden, maar jammer genoeg worden die zelden gebruikt om Google te verleiden.

Daarvoor maakt u gebruik van de zogenaamde Alt-tag, waarin staat wat er op de afbeelding te zien is. Is die ingevuld, dan hoort die afbeelding bij de content. Ook een goede regel is uw afbeeldingen een relevante naam te geven.

Techniek op punt
Meer dan vroeger let Google op technische zaken, zoals: hoe snel uw site laadt, hoe weinig broken links uw e-shop telt en hoe proper uw code is. Een opdracht voor uw technische verantwoordelijke dus.

Hou vol
Een goede website of e-shop breidt dagelijks uit en krijgt in de regel meer pagina"s met unieke content.

Als uw site weinig tot niets nieuws te bieden heeft, dan zal de zoekmachine na een tijd beseffen dat hij niet vaak moet langskomen om uw site te doorspitten. Daardoor eindigt u na verloop van tijd ook lager.

Uw e-shop moet gevonden worden, vooral dan in een zoekmachine als Google. Voor het bepalen van de zoekresultaten hanteert Google ongeveer 200 parameters. Maar met deze vuistregels komt u een heel eind.

Google analyseert voortdurend alle content op internet en probeert aan de hand van een resem factoren te achterhalen waar deze content over gaat en hoeveel die content waard is.

Wilt u dat uw e-shop wordt gevonden, dan zult u er om te beginnen al voor moeten zorgen dat uw webpagina’s geoptimaliseerd zijn voor bepaalde zoekwoorden. Waarmee we meteen zijn aanbeland bij de eerste vuistregel.

[related_article id=”158901″]

Kies de juiste woorden
Elk woord kan een zoekwoord zijn, en dus moet u uw website zo inrichten dat hij gevonden kan worden op bepaalde zoekwoorden. Vraag u dus af wat de kern van uw website is: op welk gebied wil u autoriteit claimen en onderscheid maken ten opzichte van anderen? Met andere woorden: welke zoekwoorden zijn relevant voor uw site?

Er bestaan verschillende hulpprogramma’s waarmee u de zoekwoorden kunt vinden die bepalend kunnen zijn voor een hoge positie van uw site. Zulke programma’s, zoals Googles Hulpprogramma voor Zoekwoorden, dat onderdeel is van Google Adwords, geven inzage in zoekwoordsuggesties, maar ook in het zoekvolume in een bepaalde periode.

U zet de relevante termen woorden overigens ook best in uw URL’s. Zo verwacht u bij een url als www.pagina.net/promoties.html een site met promoties als thema.

Wees uniek
Een site zonder content is leeg en zal daardoor niet of slecht vindbaar zijn. De content moet niet alleen relevant, maar ook uniek zijn. Vaak ziet u dat er bij derden content "geleend" wordt om de eigen site aan te vullen.

Dit zorgt er ook voor dat heel wat van de teksten op uw site ‘duplicate’ content wordt, waardoor de pagina minder kans maakt om hoog te scoren binnen Google.

Omschrijf uw pagina’s
De metasectie met titel en beschrijving van een e-shop wordt al te vaak over het hoofd gekeken. In dit deel worden de titel van de pagina en de omschrijving opgenomen.
Die informatie staat eigenlijk los van de eigenlijke content. U kunt hier wervende en bondige teksten invullen, zodat mensen sneller op uw site zullen klikken in Google.

Link en laat linken
Om hoog te eindigen in de zoekresultaten van Google, is het belangrijk dat andere sites naar de uwe verwijzen. Hoe belangrijker de site die naar u verwijst, hoe groter de impact op de vindbaarheid van uw site in Google.
Wanneer de verwijzing ook nog eens bestaat uit de gewenste zoekwoorden in combinatie met een passende ankertekst, wordt Google helemaal blij.

Foto-onderschriften
Niet alleen uw tekst zorgt ervoor dat u hoog scoort in Google, er zijn nog wel enkele factoren die een invloed hebben. Denk maar aan afbeeldingen. Op elke e-shop zijn ze wel te vinden, maar jammer genoeg worden die zelden gebruikt om Google te verleiden.

Daarvoor maakt u gebruik van de zogenaamde Alt-tag, waarin staat wat er op de afbeelding te zien is. Is die ingevuld, dan hoort die afbeelding bij de content. Ook een goede regel is uw afbeeldingen een relevante naam te geven.

Techniek op punt
Meer dan vroeger let Google op technische zaken, zoals: hoe snel uw site laadt, hoe weinig broken links uw e-shop telt en hoe proper uw code is. Een opdracht voor uw technische verantwoordelijke dus.

Hou vol
Een goede website of e-shop breidt dagelijks uit en krijgt in de regel meer pagina"s met unieke content.

Als uw site weinig tot niets nieuws te bieden heeft, dan zal de zoekmachine na een tijd beseffen dat hij niet vaak moet langskomen om uw site te doorspitten. Daardoor eindigt u na verloop van tijd ook lager.

businessDigital Commercee-shopgooglenieuwsSEOwebshopwinkelzakelijk

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!