Test

Dit is een popup

Nieuws

Meer klanten voor Belgacom

Belgacom zet sterke resultaten neer voor het derde kwartaal. Het bedrijf telt meer klanten, alleen op telefonievlak verliest het terrein.

De opbrengst van het bedrijf komt in het derde kwartaal op 1,62 miljard euro, een stijging van 1,5 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2011.

Eind september telde het bedrijf 39.000 extra Belgacom TV-klanten, goed voor een totaal van 1.340.000 televisieklanten. Voor vast internet kwamen er 12.000 klanten bij wat het bestand in dit segment op 1.626.000 brengt.

Minder goed ging het met de telefoonlijnen. Het bedrijf zag dertigduizend klanten voor vaste spraaklijnen verdwijnen en heeft nu nog 3.119.000 vastespraakklanten. Ook mobiel verliest Belgacom 39.000 klanten, al blijven er nog 5.504.000 klanten over.

Net zoals andere operatoren speelt Belgacom fel in op een gecombineerd aanbod van tv, internet en telefonie. Daar mocht het bedrijf 37.000 nieuwe klanten verwelkomen, goed voor een totaal van 1.214.000 packs.

Meer postpaid, minder prepaid
Opvallend is dat het verlies vooral bij de prepaidklanten ligt. De operator won 41.000 postpaidklanten, maar verloor 80.000 prepaidklanten. Die cijfers zijn inclusief de simkaarten die zijn verkocht via virtuele operatoren of die worden aangeboden bij andere diensten.

Geld voor aandeelhouders
Belgacom keert een interim-divident uit van 0,81 per aandeel. Volgens De Tijd is dat ook goed nieuws voor de overheid, zij krijgt zo 54 miljoen euro extra. Ook zouden de positieve resultaten de beurskoers van het bedrijf intussen flink omhoog jagen.

Belgacom zet sterke resultaten neer voor het derde kwartaal. Het bedrijf telt meer klanten, alleen op telefonievlak verliest het terrein.

De opbrengst van het bedrijf komt in het derde kwartaal op 1,62 miljard euro, een stijging van 1,5 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2011.

Eind september telde het bedrijf 39.000 extra Belgacom TV-klanten, goed voor een totaal van 1.340.000 televisieklanten. Voor vast internet kwamen er 12.000 klanten bij wat het bestand in dit segment op 1.626.000 brengt.

Minder goed ging het met de telefoonlijnen. Het bedrijf zag dertigduizend klanten voor vaste spraaklijnen verdwijnen en heeft nu nog 3.119.000 vastespraakklanten. Ook mobiel verliest Belgacom 39.000 klanten, al blijven er nog 5.504.000 klanten over.

Net zoals andere operatoren speelt Belgacom fel in op een gecombineerd aanbod van tv, internet en telefonie. Daar mocht het bedrijf 37.000 nieuwe klanten verwelkomen, goed voor een totaal van 1.214.000 packs.

Meer postpaid, minder prepaid
Opvallend is dat het verlies vooral bij de prepaidklanten ligt. De operator won 41.000 postpaidklanten, maar verloor 80.000 prepaidklanten. Die cijfers zijn inclusief de simkaarten die zijn verkocht via virtuele operatoren of die worden aangeboden bij andere diensten.

Geld voor aandeelhouders
Belgacom keert een interim-divident uit van 0,81 per aandeel. Volgens De Tijd is dat ook goed nieuws voor de overheid, zij krijgt zo 54 miljoen euro extra. Ook zouden de positieve resultaten de beurskoers van het bedrijf intussen flink omhoog jagen.

belgacombellensfinancieelgeldgsminternetnieuwspostpaidprepaidresultatentelecomtelefonietv

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!