Apple haalt omstreden reclamespotjes van YouTube
Apple heeft kort na de lancering van zijn nieuwe ‘Genius’-reclamecampagne de spotjes alweer van YouTube en zijn thuispagina verwijderd.
De spotjes, waarin een van Apples helpdeskmedewerkers centraal staat die doorsnee Mac-gebruikers helpt met ‘noodgevallen’, werden voor het eerst uitgezonden tijdens de openingsceremonie van de Olympische Spelen 2012.
Maar, zo ontdekte MacRumors, de campagne was geen lang leven beschoren. De spotjes verdwenen al voor het einde van de Spelen van de televisie en nu heeft Apple dus ook de spotjes ook verwijderd van zijn website en zijn ze niet langer meer te zien op zijn YouTube-kanaal.
[related_article id=”158256″]
Vlak na de lancering kwam veel kritiek op de reclamefilmpjes, die Mac-gebruikers nogal dommig liet overkomen. Anderen vonden dat de spotjes juist uitstekend gelukt waren, omdat ze technisch jargon uit de weg gingen en de nadruk legden op de goede dienstverlening van het merk.
Het is niet uniek dat een reclamecampagne korte tijd na verschijning naar de achtergrond verdwijnt, vooral wanneer ze tijdens een groot sportevenement worden gelanceerd. Maar de online reiniging is wel een bewijs dat Apple zoekt naar een nieuwe toon die het wil aanslaan bij zijn steeds maar uitdijende doelpubliek. En in dit geval, zo lijkt het, was het niet blij met het resultaat.
Zo zijn de spotjes voor spraakassistent Siri nog altijd beschikbaar en zijn ook oudere spotjes over de iPhone 4S nog altijd op zijn YouTube-kanaal te vinden. Overigens kun je de Genius-spotjes nog altijd op YouTube zelf vinden.
Apple heeft kort na de lancering van zijn nieuwe ‘Genius’-reclamecampagne de spotjes alweer van YouTube en zijn thuispagina verwijderd.
De spotjes, waarin een van Apples helpdeskmedewerkers centraal staat die doorsnee Mac-gebruikers helpt met ‘noodgevallen’, werden voor het eerst uitgezonden tijdens de openingsceremonie van de Olympische Spelen 2012.
Maar, zo ontdekte MacRumors, de campagne was geen lang leven beschoren. De spotjes verdwenen al voor het einde van de Spelen van de televisie en nu heeft Apple dus ook de spotjes ook verwijderd van zijn website en zijn ze niet langer meer te zien op zijn YouTube-kanaal.
[related_article id=”158256″]
Vlak na de lancering kwam veel kritiek op de reclamefilmpjes, die Mac-gebruikers nogal dommig liet overkomen. Anderen vonden dat de spotjes juist uitstekend gelukt waren, omdat ze technisch jargon uit de weg gingen en de nadruk legden op de goede dienstverlening van het merk.
Het is niet uniek dat een reclamecampagne korte tijd na verschijning naar de achtergrond verdwijnt, vooral wanneer ze tijdens een groot sportevenement worden gelanceerd. Maar de online reiniging is wel een bewijs dat Apple zoekt naar een nieuwe toon die het wil aanslaan bij zijn steeds maar uitdijende doelpubliek. En in dit geval, zo lijkt het, was het niet blij met het resultaat.
Zo zijn de spotjes voor spraakassistent Siri nog altijd beschikbaar en zijn ook oudere spotjes over de iPhone 4S nog altijd op zijn YouTube-kanaal te vinden. Overigens kun je de Genius-spotjes nog altijd op YouTube zelf vinden.