Microsoft lijdt eerste verlies
Microsoft maakte bijna 500 miljoen dollar verlies in het afgelopen kwartaal. De overname van online-advertentiebedrijf aQuantive is de aanleiding.
Microsoft waarschuwde begin juli zijn investeerders al over aQuantive Het bedrijf schreef 6,2 miljard dollar af wat ongeveer overeenkomt met het bedrag dat voor display-advertentiebedrijf aQuantive is betaald. Die aankoop moest voor Microsoft geld opleveren als de zoekmachine Bing advertenties begint te draaien. Maar de online advertenties zijn niet snel genoeg gegroeid.
Het verlies is zo goed als volledig te wijten aan de afschrijving van aQuantive, want de omzet lag het afgelopen kwartaal hoger dan in dezelfde periode een jaar eerder. De echte verkoop van Microsoft ging er dus op vooruit.
[related_article id=”161452″]
Over heel het fiscale jaar dat nu is afgelopen, heeft Microsoft winst gemaakt: twee dollar per aandeel bij een omzet van 73,72 miljard dollar.
Microsoft maakte bijna 500 miljoen dollar verlies in het afgelopen kwartaal. De overname van online-advertentiebedrijf aQuantive is de aanleiding.
Microsoft waarschuwde begin juli zijn investeerders al over aQuantive Het bedrijf schreef 6,2 miljard dollar af wat ongeveer overeenkomt met het bedrag dat voor display-advertentiebedrijf aQuantive is betaald. Die aankoop moest voor Microsoft geld opleveren als de zoekmachine Bing advertenties begint te draaien. Maar de online advertenties zijn niet snel genoeg gegroeid.
Het verlies is zo goed als volledig te wijten aan de afschrijving van aQuantive, want de omzet lag het afgelopen kwartaal hoger dan in dezelfde periode een jaar eerder. De echte verkoop van Microsoft ging er dus op vooruit.
[related_article id=”161452″]
Over heel het fiscale jaar dat nu is afgelopen, heeft Microsoft winst gemaakt: twee dollar per aandeel bij een omzet van 73,72 miljard dollar.