Facebook verduidelijkt rapportagesysteem
Ontelbare Facebookgebruikers hebben al op de ‘Markeer als spam’-link geklikt bij foto’s of berichten. De sociaalnetwerksite legt nu uit wat er gebeurt tijdens zo’n rapportage.
Vraag je je soms af wat er gebeurt wanneer ongewenste informatie op Facebook wordt gerapporteerd? Facebook wil het zijn gebruikers duidelijk maken door onderstaande infografiek te publiceren. “Hoewel we een gemeenschap van meer dan 901 miljoen menen hebben, heeft Facebook een robuuste rapportage-infrastructuur. Die bestaat uit toegewijde teams over de hele wereld en innovatieve technologische systemen”, schrijft het bedrijf op zijn infografiek.
Gebruikers met zelfmoordneigingen, mensen die lastiggevallen worden of zij die denken dat hun profiel werd overgenomen door iemand anders, kunnen terecht bij de honderden helpdeskmedewerkers van Facebook. Die medewerkers beantwoorden al je vragen in meer dan 24 talen en in kantoren die je vindt van Californië tot Dublin en India.
“Om rapportages efficiënt te bekijken werd de afdeling User Operations (UO) opgedeeld in vier teams: het Safety-team, het Hate and Harrassment-team, het Access-team en het Abusive Content-team”, legt Facebook uit. “Wanneer een gebruiker een foto of andere informatie rapporteert, komt het afhankelijk van de reden bij een van deze teams terecht.”
“Wanneer je bijvoorbeeld informatie rapporteert waarvan je denkt dat ze gruwelijke of geweldadige dingen bevat, bekijkt en behandelt het Safety-team de aantijging. vergeet ook niet dat we onlangs het Support Dashboard lanceerden: daar blijf je op de hoogte van sommige van die rapportages.”
“Als een van deze teams beslist dat de ingediende informatie de Statement of Rights and Responsibilities schendt, verwijderen we de informatie en waarschuwen we de gebruiker die de informatie publiceerde”, gaat Facebook verder. “We kunnen er ook voor zorgen dat een gebruiker geen berichten van een bepaald type meer mag publiceren of dat hij bepaalde functies niet meer kan gebruiken. In bepaalde gevallen kunnen we ook gebruikersprofielen uitschakelen of informatie doorspelen aan de politie.”
“We hebben zelfs speciale teams die omgaan met gebruikers die in beroep gingen wanneer wij een fout maakten.”
Naast Facebooks vaste medewerkers en ingenieurs doet het sociale netwerk ook beroep op externe groepen en experts in cyberbeveiliging, zelfmoordpreventie die Facebookgebruikers bijstaan wanneer die hulp nodig hebben.
Klik hieronder op de afbeelding om een grotere versie te bekijken.
Ontelbare Facebookgebruikers hebben al op de ‘Markeer als spam’-link geklikt bij foto’s of berichten. De sociaalnetwerksite legt nu uit wat er gebeurt tijdens zo’n rapportage.
Vraag je je soms af wat er gebeurt wanneer ongewenste informatie op Facebook wordt gerapporteerd? Facebook wil het zijn gebruikers duidelijk maken door onderstaande infografiek te publiceren. “Hoewel we een gemeenschap van meer dan 901 miljoen menen hebben, heeft Facebook een robuuste rapportage-infrastructuur. Die bestaat uit toegewijde teams over de hele wereld en innovatieve technologische systemen”, schrijft het bedrijf op zijn infografiek.
Gebruikers met zelfmoordneigingen, mensen die lastiggevallen worden of zij die denken dat hun profiel werd overgenomen door iemand anders, kunnen terecht bij de honderden helpdeskmedewerkers van Facebook. Die medewerkers beantwoorden al je vragen in meer dan 24 talen en in kantoren die je vindt van Californië tot Dublin en India.
“Om rapportages efficiënt te bekijken werd de afdeling User Operations (UO) opgedeeld in vier teams: het Safety-team, het Hate and Harrassment-team, het Access-team en het Abusive Content-team”, legt Facebook uit. “Wanneer een gebruiker een foto of andere informatie rapporteert, komt het afhankelijk van de reden bij een van deze teams terecht.”
“Wanneer je bijvoorbeeld informatie rapporteert waarvan je denkt dat ze gruwelijke of geweldadige dingen bevat, bekijkt en behandelt het Safety-team de aantijging. vergeet ook niet dat we onlangs het Support Dashboard lanceerden: daar blijf je op de hoogte van sommige van die rapportages.”
“Als een van deze teams beslist dat de ingediende informatie de Statement of Rights and Responsibilities schendt, verwijderen we de informatie en waarschuwen we de gebruiker die de informatie publiceerde”, gaat Facebook verder. “We kunnen er ook voor zorgen dat een gebruiker geen berichten van een bepaald type meer mag publiceren of dat hij bepaalde functies niet meer kan gebruiken. In bepaalde gevallen kunnen we ook gebruikersprofielen uitschakelen of informatie doorspelen aan de politie.”
“We hebben zelfs speciale teams die omgaan met gebruikers die in beroep gingen wanneer wij een fout maakten.”
Naast Facebooks vaste medewerkers en ingenieurs doet het sociale netwerk ook beroep op externe groepen en experts in cyberbeveiliging, zelfmoordpreventie die Facebookgebruikers bijstaan wanneer die hulp nodig hebben.
Klik hieronder op de afbeelding om een grotere versie te bekijken.