Wereldkaart toont opmars Facebook
Een wereldkaart met de meest dominante sociale netwerken per land demonstreert hoe Facebook in steeds meer landen de scepter zwaait.
Op de World Map of Social Networks laat blogger Vincenzo Cosenza twee keer per jaar zien welk sociaal netwerk per land domineert via statistieken van Google Trends en Alexa. In de laatste editie valt goed te zien dat Facebook steeds meer concurrenten naar de achtergrond verdrukt.
Zo heeft het in Brazilië Google Orkut van de troon gestoten en is Hi5, dat vooral in Mexico en Portugal populair was, van de eerste plaats verdwenen. Alleen in China en Rusland heeft Facebook nog altijd geen voet aan de grond kunnen krijgen, al is het in laatstgenoemd land wel al doorgedrongen tot de top drie. In Iran, tenslotte, is het Perzische netwerk Cloob het populairst.
Verder is in deze animated gif goed te zien hoe het Nederlandse Hyves lange tijd verzet kon bieden, maar uiteindelijk de strijd heeft verloren van Facebook. Volgens Cosenza’s cijfers is Hyves in Nederland nog nummer twee, maar komt het populaire Twitter al om de hoek kijken.
Opvallend aan de cijfers is dat Google+ niet in de statistieken voorkomt. Dat komt volgens de blogger omdat statstieken van het sociale netwerk niet beschikbaar zijn voor Google Trends for Websites.
Tijdens zijn beursgang maakte Facebook al ondubbelzinnig duidelijk dat zijn einddoel is om alle internetgebruikers ter wereld als lid te hebben. “Er zijn meer dan twee miljard internetgebruikers, volgens een bron binnen de industrie, en we hebben ons als doel gesteld ze allemaal aan te sluiten.”
Met dank aan The Next Web voor de vondst.
Een wereldkaart met de meest dominante sociale netwerken per land demonstreert hoe Facebook in steeds meer landen de scepter zwaait.
Op de World Map of Social Networks laat blogger Vincenzo Cosenza twee keer per jaar zien welk sociaal netwerk per land domineert via statistieken van Google Trends en Alexa. In de laatste editie valt goed te zien dat Facebook steeds meer concurrenten naar de achtergrond verdrukt.
Zo heeft het in Brazilië Google Orkut van de troon gestoten en is Hi5, dat vooral in Mexico en Portugal populair was, van de eerste plaats verdwenen. Alleen in China en Rusland heeft Facebook nog altijd geen voet aan de grond kunnen krijgen, al is het in laatstgenoemd land wel al doorgedrongen tot de top drie. In Iran, tenslotte, is het Perzische netwerk Cloob het populairst.
Verder is in deze animated gif goed te zien hoe het Nederlandse Hyves lange tijd verzet kon bieden, maar uiteindelijk de strijd heeft verloren van Facebook. Volgens Cosenza’s cijfers is Hyves in Nederland nog nummer twee, maar komt het populaire Twitter al om de hoek kijken.
Opvallend aan de cijfers is dat Google+ niet in de statistieken voorkomt. Dat komt volgens de blogger omdat statstieken van het sociale netwerk niet beschikbaar zijn voor Google Trends for Websites.
Tijdens zijn beursgang maakte Facebook al ondubbelzinnig duidelijk dat zijn einddoel is om alle internetgebruikers ter wereld als lid te hebben. “Er zijn meer dan twee miljard internetgebruikers, volgens een bron binnen de industrie, en we hebben ons als doel gesteld ze allemaal aan te sluiten.”
Met dank aan The Next Web voor de vondst.