Review: Kinect Star Wars
[related_article id=”160734″] Star Wars-onwaardig?
Het Star Wars-universum is groot, kleurrijk en bekend bij miljoenen, maar het is allesbehalve vredig. Er is altijd iets te beleven voor de nobele Jedi. Met hun lichtzwaard en de bovennatuurlijke krachten van de Force storten zij zich van het ene intergalactische avontuur in het andere. In Kinect Star Wars ben jij zo’n jonge Jedi. Je training, die je nota bene van niemand minder dan de legendarische Yoda ontvangt, is echter nog niet helemaal afgerond wanneer je halsoverkop in het diepe gegooid wordt. Zo begint voor de speler een episch avontuur in een melkwegstelsel waar velen heel vertrouwd mee zijn. Star Wars-fans mogen zich verwachten aan heel wat bekende gezichten, locaties, voertuigen, ruimteschepen, droids en nog veel meer.
Maar niet alles wat blinkt is goud. Zo staat lang niet alles met Star Wars in de titel garant voor kwaliteit. Over de laatste filmtrilogie in de sciencefictionsaga van George Lucas zijn critici en fans er nog lang niet uit. Over Kinect Star Wars is het iets makkelijker oordelen. De game heeft zeker zijn sterke punten en magische momenten, maar het probeert te krampachtig zo breed mogelijk te mikken. Dat gaat ten koste van de focus en diepgang die de speler zou mogen verwachten van een game met ‘LucasArts’ op de verpakking. In die verpakking zitten overigens vijf verschillende games. Een heel verdienstelijk actieavontuur, een degelijke racer, een aardige duelleermodus en twee misplaatste tot overbodige extra’s. Zoals de titel al doet vermoeden vereisen die allemaal dat je een Kinect-sensor aan je Xbox 360-console hebt hangen. Dat betekent dat een houw met een lichtzwaard niet uit een joystickje of toets van een controller gehaald wordt, maar uit de maaibeweging die de speler met zijn armen maakt. Eenmaal vertrouwd met de mogelijkheden en beperkingen van dit systeem, voelen de acrobatische zwaardgevechten en het creatieve gebruik van de Force best intuïtief en bevredigend aan. De verhaal gestuurde campagne, waar je samen met een andere speler door kan oprukken, oogt en klinkt honderd procent Star Wars. Het tempo zit strak en de variatie is groot. De makers hadden zich beter helemaal op dit onderdeel gestort, met als enige extra de genietbare duellen waarin je het tegen een vriend of Darth Vader kunt opnemen.
[related_article id=”160734″] Star Wars-onwaardig?
Het Star Wars-universum is groot, kleurrijk en bekend bij miljoenen, maar het is allesbehalve vredig. Er is altijd iets te beleven voor de nobele Jedi. Met hun lichtzwaard en de bovennatuurlijke krachten van de Force storten zij zich van het ene intergalactische avontuur in het andere. In Kinect Star Wars ben jij zo’n jonge Jedi. Je training, die je nota bene van niemand minder dan de legendarische Yoda ontvangt, is echter nog niet helemaal afgerond wanneer je halsoverkop in het diepe gegooid wordt. Zo begint voor de speler een episch avontuur in een melkwegstelsel waar velen heel vertrouwd mee zijn. Star Wars-fans mogen zich verwachten aan heel wat bekende gezichten, locaties, voertuigen, ruimteschepen, droids en nog veel meer.
Maar niet alles wat blinkt is goud. Zo staat lang niet alles met Star Wars in de titel garant voor kwaliteit. Over de laatste filmtrilogie in de sciencefictionsaga van George Lucas zijn critici en fans er nog lang niet uit. Over Kinect Star Wars is het iets makkelijker oordelen. De game heeft zeker zijn sterke punten en magische momenten, maar het probeert te krampachtig zo breed mogelijk te mikken. Dat gaat ten koste van de focus en diepgang die de speler zou mogen verwachten van een game met ‘LucasArts’ op de verpakking. In die verpakking zitten overigens vijf verschillende games. Een heel verdienstelijk actieavontuur, een degelijke racer, een aardige duelleermodus en twee misplaatste tot overbodige extra’s. Zoals de titel al doet vermoeden vereisen die allemaal dat je een Kinect-sensor aan je Xbox 360-console hebt hangen. Dat betekent dat een houw met een lichtzwaard niet uit een joystickje of toets van een controller gehaald wordt, maar uit de maaibeweging die de speler met zijn armen maakt. Eenmaal vertrouwd met de mogelijkheden en beperkingen van dit systeem, voelen de acrobatische zwaardgevechten en het creatieve gebruik van de Force best intuïtief en bevredigend aan. De verhaal gestuurde campagne, waar je samen met een andere speler door kan oprukken, oogt en klinkt honderd procent Star Wars. Het tempo zit strak en de variatie is groot. De makers hadden zich beter helemaal op dit onderdeel gestort, met als enige extra de genietbare duellen waarin je het tegen een vriend of Darth Vader kunt opnemen.