Typefout verraadt veel over Google Wave
Wanneer een bedrijf de naam van een van zijn producten niet meer kan schrijven, weet je dat het heeft afgedaan. Deze ochtend kregen wij immers een mail van ‘Google Wage’.
Toen Google in 2010 aankondigde dat het Google Wave zou stopzetten, deden verschillende redenen achter die beslissing de ronde. Veel mensen snapten Wave niet, wisten niet waarvoor het diende, en Google was ook niet bepaald behulpzaam. Als je daar dan nog de normalisering van Facebook en Twitter bijrekent, zie je dat Wave van in het begin weinig kans maakte met zijn experimentele gebruikersinterface.
Van zoeken naar sociale informatie
Deze ochtend ontvingen wij een e-mail in onze inbox. De afzender, ‘Google Wage’, duidt misschien op een dieperliggend probleem: dat Google moeilijk geld verdient buiten zijn advertentiediensten. Degene die de e-mail verstuurde maakte vervolgens een niet zo subtiel punt.
[related_article id=”158901″]
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het bedrijf het niet goed doet – alleen maar dat het winnen van inkomst naast advertenties nogal moeilijk blijkt. En hoewel de markt voor onlineadvertenties, vooral op zoekresultaten gebaseerde advertenties, blijft groeien, verschuift de achterliggende mechanica van zoekgebaseerde resultaten naar meer associatieve en ontdekkinggeoriënteerde advertenties.
De gebruikersinformatie voor deze nieuwe soort van adverteren haalt men van nieuwe bronnen, zoals sociale netwerken en e-commerce.
Plus
Google+ krijgt veel aandacht, nu het bedrijf probeert te wedijveren met Facebook. Helaas vinden de meeste gebruikers het oninteressant, al blijft het platform belangrijk voor de algemene datawerving.
Uiteindelijk is het ‘maar een typefout’, maar het toont aan dat zelfs de grootste technologiebedrijven fouten kunnen maken.
Wanneer een bedrijf de naam van een van zijn producten niet meer kan schrijven, weet je dat het heeft afgedaan. Deze ochtend kregen wij immers een mail van ‘Google Wage’.
Toen Google in 2010 aankondigde dat het Google Wave zou stopzetten, deden verschillende redenen achter die beslissing de ronde. Veel mensen snapten Wave niet, wisten niet waarvoor het diende, en Google was ook niet bepaald behulpzaam. Als je daar dan nog de normalisering van Facebook en Twitter bijrekent, zie je dat Wave van in het begin weinig kans maakte met zijn experimentele gebruikersinterface.
Van zoeken naar sociale informatie
Deze ochtend ontvingen wij een e-mail in onze inbox. De afzender, ‘Google Wage’, duidt misschien op een dieperliggend probleem: dat Google moeilijk geld verdient buiten zijn advertentiediensten. Degene die de e-mail verstuurde maakte vervolgens een niet zo subtiel punt.
[related_article id=”158901″]
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het bedrijf het niet goed doet – alleen maar dat het winnen van inkomst naast advertenties nogal moeilijk blijkt. En hoewel de markt voor onlineadvertenties, vooral op zoekresultaten gebaseerde advertenties, blijft groeien, verschuift de achterliggende mechanica van zoekgebaseerde resultaten naar meer associatieve en ontdekkinggeoriënteerde advertenties.
De gebruikersinformatie voor deze nieuwe soort van adverteren haalt men van nieuwe bronnen, zoals sociale netwerken en e-commerce.
Plus
Google+ krijgt veel aandacht, nu het bedrijf probeert te wedijveren met Facebook. Helaas vinden de meeste gebruikers het oninteressant, al blijft het platform belangrijk voor de algemene datawerving.
Uiteindelijk is het ‘maar een typefout’, maar het toont aan dat zelfs de grootste technologiebedrijven fouten kunnen maken.