Test

Dit is een popup

Nieuws

Wat zijn bedrijfspagina’s op het internet?

Google+ laat sinds kort ook bedrijfspagina’s toe. “We willen ervoor zorgen dat je een relatie kunt opbouwen met alle dingen waar je iets om geeft, dus ook lokale handelszaken of grote merken”, aldus Vic Gundotra, senior vicepresident engineering en de man achter Google+.

Tegelijk worden de zakelijke pagina’s opgenomen in Googles zoekresultaten. Door bijvoorbeeld +Toyota te googelen kom je op de Google+-pagina van Toyota terecht.

Word fan
Google+ is een concurrent voor Facebook en Twitter, twee sociale netwerken die al langer zakelijke accounts hebben. Een van de opmerkelijkste dingen aan Facebook was namelijk dat bedrijven er hun pagina konden inrichten. ‘Fan worden’ daarvan was toen de voorloper van de ‘vind ik leuk’-knop.

[related_article id=”158901″]

De bedrijfspagina’s op Google+ lijken dus in zekere zin erg vergelijkbaar met de Facebook-pagina’s. Al zijn er ook verschillen. Zo kan voorlopig slechts één persoon de Google+ bedrijfspagina beheren en nieuwe updates qua tekst, links, foto’s of video’s toevoegen. Verder ontdekte technologieblog Techcrunch dat Google geen wedstrijden of promotiecampagnes toelaat op een Google+-bedrijfspagina.

Ten slotte is er een argument dat wel voor Google+ pleit: de gewilde hoge positionering in Googles zoekresultaten. Want een bedrijf met veel Google+-vrienden maakt veel kans om hoger gepositioneerd te worden in de organische zoekresultaten van die vrienden.

Google+ laat sinds kort ook bedrijfspagina’s toe. “We willen ervoor zorgen dat je een relatie kunt opbouwen met alle dingen waar je iets om geeft, dus ook lokale handelszaken of grote merken”, aldus Vic Gundotra, senior vicepresident engineering en de man achter Google+.

Tegelijk worden de zakelijke pagina’s opgenomen in Googles zoekresultaten. Door bijvoorbeeld +Toyota te googelen kom je op de Google+-pagina van Toyota terecht.

Word fan
Google+ is een concurrent voor Facebook en Twitter, twee sociale netwerken die al langer zakelijke accounts hebben. Een van de opmerkelijkste dingen aan Facebook was namelijk dat bedrijven er hun pagina konden inrichten. ‘Fan worden’ daarvan was toen de voorloper van de ‘vind ik leuk’-knop.

[related_article id=”158901″]

De bedrijfspagina’s op Google+ lijken dus in zekere zin erg vergelijkbaar met de Facebook-pagina’s. Al zijn er ook verschillen. Zo kan voorlopig slechts één persoon de Google+ bedrijfspagina beheren en nieuwe updates qua tekst, links, foto’s of video’s toevoegen. Verder ontdekte technologieblog Techcrunch dat Google geen wedstrijden of promotiecampagnes toelaat op een Google+-bedrijfspagina.

Ten slotte is er een argument dat wel voor Google+ pleit: de gewilde hoge positionering in Googles zoekresultaten. Want een bedrijf met veel Google+-vrienden maakt veel kans om hoger gepositioneerd te worden in de organische zoekresultaten van die vrienden.

bedrijfgoogleinternetonlinepaginaplustechzone

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!