iPhone-kopers blijven merk trouw
Van alle iPhonegebruikers zou 84 procent meteen een nieuwe kopen mocht dat nodig zijn. Daarmee heeft Apple de trouwste smartphoneklanten van allemaal.
Onderzoeksbureau GFK bekeek hoe trouw gebruikers zijn tegenover hun merk, of beter gezegd hun mobiel besturingssysteem. Daarvoor interviewde het 4.500 mensen in Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Brazilië, de VS, Japan en Groot-Brittannië.
Het verschil met Android is groot. Hier zegt maar zestig procent dat ze bij hetzelfde platform zouden blijven. Bij Blackberry is maar 48 procent trouw aan het merk.
[related_article id=”158662″]
Tegenover persbureau Reuters zegt analist Ryan Garner dat gemiddeld 63 procent van de ondervraagden bij zijn telefoonmerk blijft. Dat percentage verkleint de kans dat er snel verschuivingen komen in de smartphonemarkt.
De aanhang van Apple is niet onverwacht. Het merk heeft traditioneel een trouwe verzameling fans, maar ook onderzoeksbureau Nielsen berekende in juni 2010 al dat acht van de tien iPhonekopers opnieuw voor de iPhone zouden kiezen. Bij Android was dat toen zeven op tien.
Van alle iPhonegebruikers zou 84 procent meteen een nieuwe kopen mocht dat nodig zijn. Daarmee heeft Apple de trouwste smartphoneklanten van allemaal.
Onderzoeksbureau GFK bekeek hoe trouw gebruikers zijn tegenover hun merk, of beter gezegd hun mobiel besturingssysteem. Daarvoor interviewde het 4.500 mensen in Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Brazilië, de VS, Japan en Groot-Brittannië.
Het verschil met Android is groot. Hier zegt maar zestig procent dat ze bij hetzelfde platform zouden blijven. Bij Blackberry is maar 48 procent trouw aan het merk.
[related_article id=”158662″]
Tegenover persbureau Reuters zegt analist Ryan Garner dat gemiddeld 63 procent van de ondervraagden bij zijn telefoonmerk blijft. Dat percentage verkleint de kans dat er snel verschuivingen komen in de smartphonemarkt.
De aanhang van Apple is niet onverwacht. Het merk heeft traditioneel een trouwe verzameling fans, maar ook onderzoeksbureau Nielsen berekende in juni 2010 al dat acht van de tien iPhonekopers opnieuw voor de iPhone zouden kiezen. Bij Android was dat toen zeven op tien.