Panasonic wil duizend banen schrappen
Panasonic overweegt om de productie van plasmaschermen af te bouwen, en een fabriek te verkopen die lcd-schermen maakt. Daarbij zouden duizend banen sneuvelen.
De Japanse elektronicagigant wil nog dit financieel jaar, dat eindigt in maart 2012, de productie stopzetten van plasmaschermen in een fabriek in Amagasaki, in het westen van Japan. Dat meldt Kyodo News, dat niet nader genoemde bronnen binnen het bedrijf citeert.
Panasonic zou de banen schrappen via een systeem van vroegtijdig pensioen. Ook overweegt het de verkoop van zijn fabriek voor de productie van lcd-panelen in de stad Mobara, ten oosten van Tokio, aldus Kyodo.
[related_article id=”152275″]
Tv-afdeling lijdt verlies
Panasonic’s tv-afdeling heeft drie jaar verlies geboekt, en dat zal naar verwachting dit jaar niet anders zijn. Het bedrijf heeft last van de stijging van de yen, dalende consumentenprijzen en de hevige concurrentie van bijvoorbeeld Samsung.
Aanvankelijk wou Panasonic 580 miljard yen (7,56 miljard dollar) investeren tussen 2009 en 2012 in de tv-afdeling. Eerst werd dat bedrag verlaagd tot 445 miljard yen, vanwege een dalende vraag, in april werden investeringen volledig opgeschort, aldus Kyodo.
Panasonic overweegt om de productie van plasmaschermen af te bouwen, en een fabriek te verkopen die lcd-schermen maakt. Daarbij zouden duizend banen sneuvelen.
De Japanse elektronicagigant wil nog dit financieel jaar, dat eindigt in maart 2012, de productie stopzetten van plasmaschermen in een fabriek in Amagasaki, in het westen van Japan. Dat meldt Kyodo News, dat niet nader genoemde bronnen binnen het bedrijf citeert.
Panasonic zou de banen schrappen via een systeem van vroegtijdig pensioen. Ook overweegt het de verkoop van zijn fabriek voor de productie van lcd-panelen in de stad Mobara, ten oosten van Tokio, aldus Kyodo.
[related_article id=”152275″]
Tv-afdeling lijdt verlies
Panasonic’s tv-afdeling heeft drie jaar verlies geboekt, en dat zal naar verwachting dit jaar niet anders zijn. Het bedrijf heeft last van de stijging van de yen, dalende consumentenprijzen en de hevige concurrentie van bijvoorbeeld Samsung.
Aanvankelijk wou Panasonic 580 miljard yen (7,56 miljard dollar) investeren tussen 2009 en 2012 in de tv-afdeling. Eerst werd dat bedrag verlaagd tot 445 miljard yen, vanwege een dalende vraag, in april werden investeringen volledig opgeschort, aldus Kyodo.