Man wint van Belgacom om ‘contractbreuk’
Een man uit Zoersel wint een rechtszaak van Belgacom. Die laatste dreigde met een kortgeding na een vermeende contractbreuk.
Leo Storms stapte eind 2009 over van Proximus naar Base. Volgens Het Belang Van Limburg wou moederbedrijf Belgacom hem daarom een boete van 400 euro voor contractbreuk aansmeren. Storms was einde contract maar volgens de operator werd dat abonnement telefonisch verlengd.
Storms zegt dat hij die bewuste telefoon nooit heeft gekregen. Dat was de aanleiding voor een juridische strijd van anderhalf jaar. Nu geeft de vrederechter Storms gelijk: hij moet geen contractbreuk betalen en Belgacom wordt veroordeeld tot duizend euro schadevergoeding.
“Lasterlijk”
Volgens Het Belang Van Limburg sprak de rechter van een “niet te schatten leed” en "een tergend en lasterlijk geding” dat aantoonde dat Belgacom van slechte wil was. Deels omdat de man werd gedagvaard voor een contractbreuk waar hij nooit schuld aan had.
Belgacom oneens
Tegenover de krant laat Belgacom weten niet in beroep te gaan, ook al is het bedrijf het oneens met de uitspraak. “De klant is altijd koning bij ons”, klinkt het over de klant die men tot voor kort 400 euro ten onrechte probeerde te laten betalen.
Een man uit Zoersel wint een rechtszaak van Belgacom. Die laatste dreigde met een kortgeding na een vermeende contractbreuk.
Leo Storms stapte eind 2009 over van Proximus naar Base. Volgens Het Belang Van Limburg wou moederbedrijf Belgacom hem daarom een boete van 400 euro voor contractbreuk aansmeren. Storms was einde contract maar volgens de operator werd dat abonnement telefonisch verlengd.
Storms zegt dat hij die bewuste telefoon nooit heeft gekregen. Dat was de aanleiding voor een juridische strijd van anderhalf jaar. Nu geeft de vrederechter Storms gelijk: hij moet geen contractbreuk betalen en Belgacom wordt veroordeeld tot duizend euro schadevergoeding.
“Lasterlijk”
Volgens Het Belang Van Limburg sprak de rechter van een “niet te schatten leed” en "een tergend en lasterlijk geding” dat aantoonde dat Belgacom van slechte wil was. Deels omdat de man werd gedagvaard voor een contractbreuk waar hij nooit schuld aan had.
Belgacom oneens
Tegenover de krant laat Belgacom weten niet in beroep te gaan, ook al is het bedrijf het oneens met de uitspraak. “De klant is altijd koning bij ons”, klinkt het over de klant die men tot voor kort 400 euro ten onrechte probeerde te laten betalen.