Google start prijsvergelijker in Nederland
Google start vanaf vandaag een prijsvergelijkingsdienst in Nederland. Webwinkels moeten zelf hun producten toevoegen.
De dienst wordt standaard geïntegreerd in Google.nl. Wie er een zoekterm ingeeft, kan daarna klikken op ‘Shopping’ om een overzicht te krijgen van productresultaten. Het principe werkt hetzelfde als de huidige methode om specifiek naar afbeeldingen of nieuws te zoeken op de site.
De prijsvergelijker stelt je in staat om te verfijnen op prijs, op webwinkel of of andere zaken, zoals gratis verzending. Het kan wel zijn dat de dienst nog niet bij iedereen beschikbaar is. Deze wordt de komende dagen pas uitgerold.
[related_article id=”158901″]
Geen inhoud van webwinkels
Opgelet voor uitbaters van webwinkels: in tegenstelling tot websites gaat Google de inhoud van onlineshops niet zelf indexeren. Webwinkeliers moeten zich aanmelden op het Google Merchant Center.
Vervolgens moeten ze een gegevensfeed aanmaken waar elk product moet worden ingevoerd. Producten met wisselende prijzen worden niet opgenomen. Ook wanneer een product uit voorraad is, moet de eigenaar van de webwinkel dat product uit de feed halen of aangeven dat het niet op voorraad is.
Google start vanaf vandaag een prijsvergelijkingsdienst in Nederland. Webwinkels moeten zelf hun producten toevoegen.
De dienst wordt standaard geïntegreerd in Google.nl. Wie er een zoekterm ingeeft, kan daarna klikken op ‘Shopping’ om een overzicht te krijgen van productresultaten. Het principe werkt hetzelfde als de huidige methode om specifiek naar afbeeldingen of nieuws te zoeken op de site.
De prijsvergelijker stelt je in staat om te verfijnen op prijs, op webwinkel of of andere zaken, zoals gratis verzending. Het kan wel zijn dat de dienst nog niet bij iedereen beschikbaar is. Deze wordt de komende dagen pas uitgerold.
[related_article id=”158901″]
Geen inhoud van webwinkels
Opgelet voor uitbaters van webwinkels: in tegenstelling tot websites gaat Google de inhoud van onlineshops niet zelf indexeren. Webwinkeliers moeten zich aanmelden op het Google Merchant Center.
Vervolgens moeten ze een gegevensfeed aanmaken waar elk product moet worden ingevoerd. Producten met wisselende prijzen worden niet opgenomen. Ook wanneer een product uit voorraad is, moet de eigenaar van de webwinkel dat product uit de feed halen of aangeven dat het niet op voorraad is.