Review: SOCOM Special Forces
Online pret gegarandeerd
De SOCOM-serie heeft er sinds zijn glorieuze begindagen immers heel wat concurrentie bij gekregen. Toch lijkt de tactische derdepersoonsshooter na een ietwat teleurstellende vorige aflevering wat van zijn elan te hebben herwonnen. Dat merk je in de eerste plaats aan de singleplayercampagne, die niet langer losse militaire missies aan elkaar rijgt, maar een meer afgelijnd actiefilmscenario volgt.
Als aanvoerder van een vierkoppig team van elitesoldaten manoeuvreer je twee duo’s met elk hun eigen specialisatie over het terrein. Je kijkt de met kogelgaten versierde speelwereld in over de schouder en geweerloop van commandant Cullen Gray.
Zes intense dagen lang zal je hem en zijn vierkoppige team van elitesoldaten dwars door een zwaarbewapende overmacht manoeuvreren. De klok tikt en als jij faalt, lijkt een globaal conflict onvermijdelijk. Gelukkig is het volbrengen van onmogelijke missies in de hachelijkste omstandigheden precies waar deze special forces in uitblinken. Als Gray commandeer je je twee teams over het slagveld, ruk je op onder dekking, pin je de vijand vast, val je hem vervolgens in de flank aan, en schakel je wanneer mogelijk vernietigende luchtbombardementen in.
[related_article id=”160734″]
Vijand is met meer
Omdat de vijand steeds het numerieke overwicht heeft, maak je optimaal gebruik van dekking en de unieke vaardigheden van elk team. Je pint de tegenstander vast met het ene, terwijl je het andere via de flanken laat oprukken. Of je positioneert je krijgers zo dat een oprukkende – helaas niet altijd even intelligente – vijand in een dodelijke flessenhals wordt gedwongen.
Die tactische aanpak maakt dat je evenveel beroep doet op planning en strategisch denkwerk als op je reflexen. Zo hoort dat in dit tactische subgenre onder de shooters. Op de online slagvelden gaat het er al heel wat frenetieker aan toe. SOCOM Special Forces bewijst daar dat het meegaat met moderne trends zoals het automatisch herstellen van schotwonden wanneer je een tijdje niet getroffen wordt, maar voorziet zijn fans van het eerste uur in de optie om het volgens de genadeloze SOCOM-regels van 2003 te spelen.
Online pret gegarandeerd
De SOCOM-serie heeft er sinds zijn glorieuze begindagen immers heel wat concurrentie bij gekregen. Toch lijkt de tactische derdepersoonsshooter na een ietwat teleurstellende vorige aflevering wat van zijn elan te hebben herwonnen. Dat merk je in de eerste plaats aan de singleplayercampagne, die niet langer losse militaire missies aan elkaar rijgt, maar een meer afgelijnd actiefilmscenario volgt.
Als aanvoerder van een vierkoppig team van elitesoldaten manoeuvreer je twee duo’s met elk hun eigen specialisatie over het terrein. Je kijkt de met kogelgaten versierde speelwereld in over de schouder en geweerloop van commandant Cullen Gray.
Zes intense dagen lang zal je hem en zijn vierkoppige team van elitesoldaten dwars door een zwaarbewapende overmacht manoeuvreren. De klok tikt en als jij faalt, lijkt een globaal conflict onvermijdelijk. Gelukkig is het volbrengen van onmogelijke missies in de hachelijkste omstandigheden precies waar deze special forces in uitblinken. Als Gray commandeer je je twee teams over het slagveld, ruk je op onder dekking, pin je de vijand vast, val je hem vervolgens in de flank aan, en schakel je wanneer mogelijk vernietigende luchtbombardementen in.
[related_article id=”160734″]
Vijand is met meer
Omdat de vijand steeds het numerieke overwicht heeft, maak je optimaal gebruik van dekking en de unieke vaardigheden van elk team. Je pint de tegenstander vast met het ene, terwijl je het andere via de flanken laat oprukken. Of je positioneert je krijgers zo dat een oprukkende – helaas niet altijd even intelligente – vijand in een dodelijke flessenhals wordt gedwongen.
Die tactische aanpak maakt dat je evenveel beroep doet op planning en strategisch denkwerk als op je reflexen. Zo hoort dat in dit tactische subgenre onder de shooters. Op de online slagvelden gaat het er al heel wat frenetieker aan toe. SOCOM Special Forces bewijst daar dat het meegaat met moderne trends zoals het automatisch herstellen van schotwonden wanneer je een tijdje niet getroffen wordt, maar voorziet zijn fans van het eerste uur in de optie om het volgens de genadeloze SOCOM-regels van 2003 te spelen.